1. Tudd, miért akarsz belevágni!

2021.05.11

Hogyan indulj el?

Ha nagyon zanzásítva és gyorsan szeretnél felkészülni a harcodra (azaz lusta vagy - igen, lusta vagy - időt szánni a 90 napos haditerv teljes könyvére a felkészülési szakaszhoz), akkor a legfontosabb kérdéseket kell előtérbe helyezni és ezekkel kell kezdened. Ha ezt a lépést bagatellnek gondolod, kihagyod és nem foglalkozol vele, kérlek, hogy most fejezd be az olvasást és keress más módszert. Mert enélkül sikertelen leszel. A fogyás nem csupán diéta kérdése. Nem azon múlik, le tudsz-e futni 5km-t hetente 3x. A kezdeti időszakban mindenki motivált, de mindenkinél eljön az a pillanat elég hamar, amikor elmúlik a nagy lángolás és ekkor a kövérséged okát okozó tényezők újra visszatérnek. Emiatt, ha az elején nem tudod őszintén feltárni a valódi okokat evéskényszered, örökös rossz döntéseid esetén, akkor később is hibásan fogsz reagálni és újra zsákutcába kerülsz.

A kérdések, amelyeket muszáj megválaszolnod, megvizsgálnod a kezdéshez itt lesznek felsorolva. Nem szeretnék helyetted válaszokat adni, ám a munkád megkönnyítése okán némi támpontot felsorolok kiindulásként.

Mi az oka a kövérségednek? Mi vezetett idáig?

  • Sokat és rossz ételeket eszel?
  • Mértéktelenül zabálsz?
  • Rendszertelenül összevissza eszel?
  • Sokszor koplalsz, aztán falánk leszel?
  • Falási rohamaid vannak?

Mi az oka annak, hogy az étkezési szokásaidban hiba van?

  • Nem tudod, hogyan kellene helyesen étkezni?
  • Unalmadban eszel?
  • Állandóan éhes vagy?
  • Tudatában vagy annak, hogy rosszul étkezel, de nem érdekel igazán?
  • Stressz esetén vannak falási kényszereid?

Miket eszel, ami miatt híztál, hízol?

  • Péksütiket, sokat
  • Kenyeret, péksütiket, rengeteg süteményt, édességet
  • Gyorséttermi kajákat
  • Kaja rendelős ételeket, amelyek panírozottak, zsírosak, nagy adagok
  • Tésztákat, pizzát, hamburgert, ilyesmit
  • Sok cukros üdítőt iszol
  • Mindent eszel, ami nem egészséges és nagyon sokat

Milyen impulzusok esetén eszel?

  • Teljesen mindegy, folyton éhes vagy és ezt kielégíted?
  • Akkor eszel, ha felidegesít valami/valaki?
  • Állandó vitában élsz és így vezeted le?
  • Munkahelyi feszültségeket vezetsz le?
  • A családodban, párkapcsolatban van állandó konfliktus és ezért eszel?
  • Csak úgy?
  • Csak mert szeretsz enni?

Eddig milyen módszereket használtál, hogy változtass a súlyodon?

  • Kalória számlálás alacsony kalóriával, alacsony szénhidráttal
  • Csirke-saláta gazdag, gyümölcs mentes, cukormentes, fehérje gazdag étrend
  • Napi menüt szállíttatsz népszerű kaja rendelős cégektől
  • Liszt, cukor, kenyér és tészta mentes étrend
  • Szénhidrát csökkentett termékek használatát alkalmazod
  • Minden mentes termékeket használsz
  • Kis tányéron eszel
  • Sokszor keveset eszel

Milyen eredményeket értél el?

  • Fogytál, de nem eleget
  • Fogytál, de mindig belefáradtál
  • Alig fogytál
  • Sokat fogytál, de vissza is szedtél
  • Jojozol állandóan
  • Eleinte megy, de mindig eleged lesz az éhségtől és feladod
  • Nem fogytál egy grammot se szinte
  • Nem igazán fogysz szinte semmilyen diétától

Miért szeretnél lefogyni?

  • Zavar a túlsúly
  • Nem tudod pontosan, mert a párod elfogad, inkább csak a tükör mutatja, hogy gond van, de te igazán nem érzed ezt nagy horderejű problémának
  • Nem tudsz öltözködni
  • Állandó konfliktus a családoddal a súlyod
  • Nem tudsz érvényesülni túlsúllyal
  • Sikertelen a párkeresésed kövéren
  • Egyre több az egészségügyi problémád
  • Szeretnél a gyerekeiddel sokáig együtt lenni
  • Egyre nagyobb gondot okoz a kövérség
  • Belefáradtál abba, hogy örökké te vagy a kövér lány/fiú
  • Konkrét egészségügyi probléma lépett fel

Mennyire vagy tisztában egészségügyi helyzeteddel?

  • Fogalmad sincs, milyen az állapotod, nagyon rég láttál labort magadról
  • Még soha nem vizsgáltattál komolyabb laborpaneleket
  • Tudod, hogy vannak gondjaid, de nem igazán teszel ellenük és együtt élsz velük
  • Tudomásod van kövérségből eredő eü gondokról, együtt élsz ezekkel, igyekszel odafigyelni orvosi intelmekben, de a táplálkozás ezt nem tükrözi
  • Állandó küzdelmet folytatsz inzulinrezisztenciával vagy pajzsmirigy gondokkal
  • Folyton gond van a menstruációddal, de betudod a kövérségnek és kb ennyi
  • A vérképed nem túl tökéletes, de célzott vizsgálatokon még nem jártál
  • Még soha nem voltál teljes menedzser szűrésen (béltükrözés, szív ekg, szív ultrahang, gyomor tükrözés, hasi ultrahang, légzésfunkció vizsgálat, mellkas röntgen, teljes hormon vizsgálat, nagy labor)

Nagyon szűk keresztmetszetet jártunk be ezekkel a kérdésekkel, de ezek alapján kialakulhatott benned egy kép. E szerint be tudod magad sorolni bizonyos kategóriába:

1. Zavar a túlsúly, de túl sokat eddig még nem tettél érte és gyakorlatilag fogalmad sincs arról, hogy egészségügyileg milyen terheket ró rád a kövérséged (eddig még megúsztad komoly gondok nélkül).

2. Zavar a túlsúlyod, már csak azért is, mert már okozott egészségügyi fennakadásokat, még sem tettél eleget azért, hogy ezen tartósan változtatni tudj.

3. Elég sok konfliktus ért már a kövérséged miatt, lelkileg is zavar téged, de nem nagyon foglalkoztál az egészségügyi kérdésekkel. Inkább csak abból a szemszögből foglalkozol ezzel, mert folyton piszkálnak, mindig kívülálló vagy, örökösen csesztetnek ezzel, de fogalmad sincs hogyan kellene erre megoldást találni, mert eddig még nem nagyon ijesztett meg semmi ahhoz, hogy konkrétan és véglegesen elindulj az úton.

4. Nagyon zavar az állapotod, tudod is, hogy egészségügyi problémáid emiatt vannak és évek óta küzdesz az egész ellen, de nem tudtál kellő változást elérni ilyen-olyan okok miatt. A módszerekkel volt gond, te is feladtad többször, sok mindent próbáltál, semmi nem hozott nagy eredményt, és kezd néha kilátástalanná válni, hogy valaha is meg tudod ezt oldani. Pedig szeretnéd, csak nem igazán megy.

5. Tudod, hogy túlsúlyos vagy. Elfogad így a párod. Nem igazán mérted még fel soha, hogy milyen rizikókkal élhetsz együtt. Nem gondolsz a következményekre, mert nincs egészségügyi problémád emiatt, eszel különösebb bűntudat nélkül. Tudod, hogy ez nem jó állapot, tennél is érte, de még nem fáj eléggé. De a téma örökké foglalkoztat.

6. Mindenki örökösen bánt a túlsúlyod miatt. Te is szeretnél fogyni, de csapdában érzed magad. Nehéz eldönteni, hogy kit zavar jobban ez: másokat körülötted vagy téged.

7. Komoly egészségügyi gondokkal küzdesz, amihez jelentősen fogynod kellene. Tisztában vagy ezzel, mégsem érzel elég akaraterőt és mivel stagnál az állapotod, tulajdonképpen nem igazán veszed komolyan a diéta részét. Néha-néha rád tör egy inger, akkor hetekig odafigyelsz, de mindig ugyanaz a vége: nem érdekel eléggé ahhoz, hogy a motivációdat hosszú távon fenn tudd tartani. Tehát pár hétig csinálod, majd megint nem. És ez így megy évek óta.

8. Komoly elhatározás van benned. Érzed, hogy a módszerek, amikkel eddig éltél, nem hoztak tartós eredményt, ezért tényleg minden idegszáladdal keresed a megoldást. Magad miatt. Nincs komolyabb eü gondod, de zavar az állapotod és tényleg változtatni, változni akarsz. Semmi nem tántoríthat el az útról, mert nagyon sok terved van, céljaid és álmaid, amit véghez akarsz vinni. Egészséges, fitt szeretnél lenni. Keményen dolgozni szeretnél. Egy életre keresed a választ: hogyan lehet hatékonyan csinálni és ehhez vársz végre egy működő módszert.

A kategóriák alapján már nagyjából el tudod helyezni magad az életmódváltás világában:

  1. Mi lehet a motivációd...
  2. Milyen okaid vannak a változásra...
  3. Mit tettél eddig és azt milyen eredménnyel...
  4. Mennyire vagy tisztában saját egészségügyi helyzeteddel, rizikóiddal...
  5. Mit vársz az egésztől...
  6. Te hol állsz az egész projektben...
  7. Mennyire adsz bele energiát...
  8. Eddig hol hibázhattál...
  9. Milyen étkezési magatartás jellemez...
  10. Mit nem teszel meg a változásért...
  11. Mit teszel a változásért...

Szembe néztél önmagaddal?


Rendkívül leegyszerűsítettem azokat a kezdeti alapokat, amelyekre építkezned kell. Ha nem nézel szembe azzal, hogy miért lettél túlsúlyos, milyen módon tekintesz erre, s eddig milyen utat jártál be, akkor teszel egy sebtapaszt a sebedre, de nem foglalkozol a maradandó heggel.

Lásd, ki vagy! Lásd, miért vagy ilyen! Lásd, miben kell változtatnod! Lásd, helyezd el magad őszintén a fogyási pályádon! Tisztán gondold át, hová tartozol: tényleg felkészültél a fogyásra? Tényleg akarod eléggé? Tényleg elszántad magad? Eddig hogyan viselkedtél a túlsúlyod analizálása közben? Eddig érdekelt eléggé? Eddig mennyi áldozatot hoztál?

Ha ezeket végig gondolod, őszintén megválaszolod és be is azonosítod, akkor fel tudsz készülni arra, hogy fiziológiailag milyen lépéseket tehetsz nap mint nap az étkezésben, elszántsággal milyen eszközöket használhatsz a napi teendőkben vagy a mozgásban.

Amit végig veszünk:

  • Hogyan nézzen ki egy napod ahhoz, hogy hiba nélkül haladj az életmódváltás útján?
  • Mit ehetsz, mit ne egyél? Mi legyen a konyhádban? Mitől ne félj? Milyen tévhiteket hessegess el az interneten?
  • Mennyit egyél? Hogyan?
  • Mit és mennyig mozoghatsz?
  • Milyen reális célállomásaid legyenek?
  • Milyen egyéb eszközöket használj a sikerért?
  • Miért van az, hogy cselekvés helyett állandóan csak tanakodsz?
  • Hogyan érhetsz célba?

Senorita lefogyok VIP tagság

A VIP TAGSÁG ELEMEI: Senorita 90 napos program A. Blokk Senorita 90 napos program B. Blokk Senorita 90 napos program C. Blokk Senorita 90 napos program D. Blokk 10-20% közötti VIP kedvezmény Senorita kollagénkollekcióra korlátlan VIP jogosultság a VIP kedvezményprogramban meetingek, szakmai támogatás A 90 napos blokkok tematikája: 90 napos étrendterv A, B, C, D blokkban heti több receptes videóval és variációs ötlettárral 90 napos edzésterv A, B, C, D blokkban heti 1 oktató videóval 90 napos program blokk terv Blokkok: 2023. január 2: A.blokk, 2023. április: B.blokk, 2023. július 1. C. blokk, 2023. október 1: D.blokk VIP tagok számára lehetőséget adunk Dia szakmai könyveinek megvásárlására.

16 000 Ft 38 000 Ft

Kovács Klaudia - Túlszeretni | NYOMDAI KÖTÖTT KIADÁS

Egy kövér lány voltam, aki egész életében le akart fogyni. Sokáig nem tudtam, hogy a bennem lakozó személyiségek miért csatáznak egymással. Hogy egyáltalán miért találkozom más és más arcaimmal, s miként kellene ezeket kezelnem. Nőként sok szerepet öltünk magunkra, még az előtt is, hogy párra lelnénk. Amikor csak az ÉN lakozik a lelkünkben és nincs mellettünk más, már akkor is sokféle módon jelenünk meg a napjainkon. Minden azzal kezdődött nálam a személyiségfejlesztésemben, hogy boldog akartam lenni. Viszont nem feltétlenül tudtam, ez mit is jelent. Elvárásokat támasztottam az elképzeléseimmel szemben, s ha bármi másként alakult, mint azt ahogyan én vázoltam kötelező kimenetelként, rögtön falakba ütközött az aktuális álomképem. Valahogy ilyen módon találtam rá az életemben az ételre, mint vigaszdíjra, mint egy láthatatlan barátra, aki sosem bánt, aki sosem beszél vissza, aki mindig örömet akar okozni, aki feltétel nélkül ki is elégíti a vágyaimat. E könyv írásakor már tudom, hogy a kövérség búcsút vett tőlem. Nem csak elértem az áhított testsúlyomat, de egy olyan életet is felépítettem, amelyben felelősséggel tartozom hozzám hasonló emberek döntéseiért is. Öt éve blogot írok a történetemről. Úgy kellett ezt a könyvet megírnom és az olvasó úgy olvashatja el a fejezeteket, hogy az a tény már befolyásolja az írottak értelmezését: sikerült lefogynom. Ezért a sorok legalább annyira elmesélt élmények öt év vonatkozásában, mint amennyire a jelenre vonatkozó felfedezések, felismerések is. Sőt, valójában a ma megtapasztalásaira lehet igazán értelmezni a változásomat. A könyv egyszerre a múltam, a jelenem és a remélt jövőm is.

4 990 Ft 7 990 Ft