14. A fogyásod üteme, csalóka mérleg

2022.01.24

Fogyás - hízás - mérleg - HAVI VIZESEDÉS - MÉRLEGEN LÁTOTT KIBORÍTÓ-ÁLLAPOTOK!


Azért szeretem a posztjaitokat, mert tudom, miről kell itt beszélnem.

Rengetegen írtatok hasonló posztot, a téma általános fejtörést okoz mindenkinél.

Ismerem, átéltem. Volt időszakom, amikor 9 hónapig nem változtam. Ezt nehéz volt kibírni, de ki kellett bírnom.

Én mindig egy dologba kapaszkodtam: amikor elindultam, abban az állapotban milyen nehéz volt és mi szeretnék lenni.

Tehettem mást?

Ha megint elkezdtem volna koplalni, meg hedonista módon tojni bele, azzal jobb lett volna?

Sokszor kérdés felém, hogyan kell mérlegelni. Hiszen a téma vitatott. Naponta? Hetente? Havonta?

A szoros kontroll nem gond, hogy napi vagy heti szinten mérlegre álltok. A probléma az, amikor a mögöttes biokémiai folyamatokat nem ismerve csak azon gondolkodtok: miért ne változik olyan ütemben a szám, mint azt szeretnétek.

Ki az okos életmódváltó? Az aki csupán nyugtázza és nem agyal rajta...

...ha azt látod 4 hét alatt, hogy 8 kilót híztál, akkor baj van, de 2-3 kg simán ingadozik víz miatt havonta.

Ha betartjátok, amit a program kér, lesz eredmény.

Állj rá a mérlegre hetente, akár naponta, tök mindegy, csak ne úgy nézd ezt, mint egy vérre menő harcot, ha nem tetszik, amit látsz. EZ EGY FOLYAMAT. A folyamatban pedig nincs konstans csökkenés, mert az emberi szervezet folyadéktereinek működése bonyolult, az egész rendszerben vannak kálium csatornák, oxigén csatornák, glükóz csatornák, vízterek a szövetek között. Ez az élettan tantárgyam első féléves anyagának részét képezte. Sokkal bonyolultabb ez, mint azt gondolnánk.

Ne pazaroljatok el több időt sem agyalásra, sem megtorpanásra, se ne hátráljatok ki stagnálás esetén, mert EZ NORMÁLIS, hanem ehelyett csináljátok, amit kell és hosszú távú eredményre koncentráljatok.

Akkor van gond, ha állandóan nem azt csináljátok, amit kell. Ha többet eszel, ha kevesebbet eszel, ha félre eszel, ha állandóan csalsz, ha csak csinálgatod, AKKOR NE CSODÁLKOZZ, HA NEM MEGY. Ha viszont tényleg betartod, akkor bizonyos stagnálások után tovább fogsz fogyni. Higgyétek el, hogy ez normális így.


HAVI VIZESEDÉS - MÉRLEGEN LÁTOTT IDEGESÍTŐ-ÁLLAPOTOK!


Diétázol, diétázol és egyszer csak +2kg van a mérlegen és te ott állsz, hogy EZT nem hiszem el, de legfőképp nem érted!


Miért történik ez?


1--Elkezdett diéta - közbeékelt csalás

Amikor elkezded a diétát, akkor általában gyorsan lemegy 2 kg, ez mind víz. Ez nagy sikerélmény, de ez még csak folyadék. Ha pedig a diéta után magas szénhidrát dús étkezést indítasz, nyaralsz, zabálsz, akkor ez a plusz 2 kg azonnal vissza is jön, de ez nem zsír.

2--Progeszteron - ösztrogén egyensúly

Ciklus közepén, kb 12. napon az ösztrogén eléri a maximumát, ez azzal jár, hogy éhes leszel (nagyon) és ez vizesedést okoz, mivel akkor kezdesz el ovulálni. Ez egy női hormonháztartásban következő vizesedéssel jár.Ovuláció után az ösztrogén elkezd lecsökkenni és nőni kezd a progeszteron. Ez blokkolja az aldoszteron hormont, ami kinyomja a vizet a szervezetedből, tehát távozik a víz és itt nagyon ideális a szervezeted az aktívabb sportolásra, mert magasabb a zsírégetési képességünk. A teljes ciklus alatt változik a testsúlyunk.

3--Súlyzós edzés vagy magas intenzitás

Mikroszakadások keletkeznek az izomszövetben, ami miatt a szervezet stresszhormon szintje (kortizol) nő. Ennek következménye a vizesedés, mert terheljük az izmokat.

4--Zsírból történő fogyás

A zsírsejt miután kiürül, megtelik vízzel, mert a glicerin folyadékot vonz. Amíg a zsírsejt nem csökken méretében, addig folyadékkal telt. A zsírsejt akkor fog csökkenni, ha te folyamatosan rendesen diétázol és állandósságot viszel ebbe bele, tehát nem kezdesz el megint zabálni, megint koplalni. A zsírégetés folyamata:

  1. zsírsejt ürülés
  2. zsírsejt méret csökkenés
5--Nem alvás

Amikor nem alszol eleget, akkor stresszhormon szint növekedés van. Fentebb írtam az edzésnél. Stresszhormonnál vizesedünk. Aki nem alszik eleget, az sokkal több vizet tart vissza.

Tehát, amikor az istennek nem akar a mérleg szebb eredményt mutatni, akkor ezekre a tényezőkre emlékezz és arra is, hogy Dia azt mondta: ha még egyszer megtudom, hogy súly ingadozás alkalmával kiborulsz, odamegyek és kihajítom a mérlegedet az ablakon. :)

Megértetted, hogy ez milyen folyamat? Hogy ennek idő kell és nem 7 hét alatt kell lefogynod 30 kilót, amit évekig növesztettél magadra? Megérted, hogy a testedet nem te irányítod és ki kell várnod, hogy a biokémiai folyamatok végbe menjenek?

EZ EGY HOSSZÚ TÁVÚ HARC és ne siettesd. A jelen állapotárt mi tettünk, mi nem figyeltünk oda eleget, hát a szervezetünktől sem várhatjuk el, hogy azonnal változzon. Nem figyeltél, rendszertelenül ettél,rossz kaját ettél, elhíztál, évekig. Ezt te csináltad. Akkor kutya kötelességed a tested változásait kivárni, hagyni azt, hogy végezze a dolgát és nem kiakadni azon, ha a női ciklus bezavar vagy ha épp eltérsz attól, amit kérek és kiakadsz, hogy keveset eszel és nem fogysz. Te vagy a felelős, ezért Te tudod helyre hozni és nem a tested, nem a mérleg a hibás. TE!!! Tehát, türelem. Csináld azt, amit kell! Ismétlem: azt, amit kell. És lesz eredmény. De az addig vezető úton a hiszti csak hátráltat. Nagyon lehúz. Vedd tudomásul végre: ez egy ilyen igazságtalan folyamat. Hízni rohadt egyszerű, fogyni is, de az meg idő.... szóval HALLGASS RÁM: csináld, ne agyalj!!!!