8. Alkosd meg a céltábládat!

2022.01.16

A legfontosabb heti feladat az életmódváltás kezdetekor, hogy komplexen meghatározd, mit tudsz és mit szeretnél megtenni.


Gondold végig ezt:

  • Milyen erősségeid vannak, amelyek előnyödre lesznek?
  • Milyen vakfoltjaid vannak, ahol többször elvéreztél már?
  • Milyen lehetőségeid vannak, amelyeket ki szeretnél használni?
  • Milyen lehetőségeid vannak, amelyeket nem aknáztál még ki?
  • Milyen veszélyforrások állnak előtted, ami visszahúzhat?
  • Mi lenne a legfontosabb számodra a 12. hét végén?
  • 12 hetes időszakokra érdemes tervezni. Ha heti 0,5 kg átlagos fogyásról beszélünk, ez esetben átlagosan 6 kg-tól meg kellene tudnod szabadulni. Ha a szervezeted jól reagál és átlagban heti 1 kilót fogysz, akkor 12 kg-tól is meg tudnál szabadulni. Tűzd ki célul azt a számot a kettő között, ami szerinted reális számodra. 6 és 12 között álmodj meg bármilyen számot. Ezt írd le egy A4-es lapra valahová, de hagyj helyet a papíron.
  • Néhány olyan vezényszót találj magadnak, ami vezérelni fog (pld. koncentrálás, tervezés, magabiztosság, erős vagyok, megcsinálom, stb.). Ezeket is írd fel a lapra.
  • Milyen tulajdonságaidat szereted, ami általában támogat a céljaidban? Ezeket vagy ezt is írd rá a lapra.
  • Milyen tulajdonságaidat szeretnék kizárni, hogy ebben a 12 hétben ne akadályozzon? Ezeket vagy ezt is ír rá a lapra.
  • Van-e olyan tényező, amit mindenképp meg kell változtass ahhoz, hogy sikeres legyél? Ezt is írd fel a lapra.
  • Rajzolj valamit a papírra, akár több ábrát is, ami te vagy, ami neked erőt ad, ami mosolyra csal, ami motivál... Bátran használj színeket!
  • Találj egy kapaszkodót! Egy szót, egy érzést, amire ha ránézel, vissza tudod magad rántani a célodhoz. Ami igazán fontos, ami kijózanít téged. Ezt is írd fel a lapra, lehetőleg színessel vagy kiemelővel vagy bekeretezve.
  • Ha bármi fontos még neked, azt is vésd a papírra.
  • A lapot tedd a hűtőre vagy olyan helyre a lakásban, ahol mindig látod és tudsz belőle meríteni erőt!