A köztudat félre nevel! | Mit ettem ma?

2021.04.25

Ezt a címet amennyire meg kell magyaráznom, annyira viszont nem igényel túlmagyarázást sem!

Egész egyszerűen féktelen harcot kell vívnom nap mint nap emberekkel azért, hogy megértsék az álláspontomat, miért hizlalnak a divatdiéták.

Oké. Mindenki beleesik ebbe. 1-szer, 2-szer, 3-szor. Megégetjük magunkat megannyi buta diétával. Lefogyunk 15 kilót, elégedetten vesszük tudomásul. Aztán mintha ki lenne írva a homlokunkra a "THE END" felirat, elvágják az akaratot, a lendületet, s ugyanúgy visszatérünk a régi, hízáshoz vezető életformához.

Szóval, megértem én, ha néha ebbe belemászunk, na de nem unja már valaki azt, hogy 10 éve ezt csinálja? És ha azt mondom, hogy enni kell a tartós fogyáshoz, akkor sem fogadják meg a tanácsomat, ha a 11. év is pont ugyanazzal a sehova sem jutással telik el.

Mikor lesz valakinek elég abból, hogy hagyja magát megvezetni?

Megmutatom a napi menümet, s nem hiszik el, hogy ezzel lehet fogyni. DE! Lehet! Sőt, nem lehet! Hanem így kell!

Minden olyan diéta, amely időszakos, soha nem lesz tartós, tehát az eredménye sem lesz az. Nem lesz. Lehet magunknak hazudni, de a kilók akkor is visszamásznak, ha mi nem állunk mérlegre 3 hónapig, mert nem akarjuk tudomásul venni a fogyókúrák ártalmas ál-fogyásait.

Ezért a köztudat félrenevel! Hülyeségre nevel! Tévútra térít, mert sajnos betársult egy iparágba, amely termékeket gyárt. És ezekkel a termékekkel akarják megtéveszteni a társadalmat, s azt sugallni, hogy CSAK EZEKKEL lehet lefogyni. Nem! Ezekkel valójában NEM LEHET LEFOGYNI!.

Lefogyni akkor lehet, ha kalóriadeficitben vagyunk alapanyagcsere felett, nem éhezünk, nincsenek közbeékelt falásrohamok és fenntartható, élvezhető az étkezési ritmus.

Menüm!

Reggeli: zsíros kenyér friss paradicsommal

Kacsazsíros kenyér. Hétvégén sütöttünk kacsát. Mi mindig eltesszük a zsírját. Pirítós, kacsazsír, só, paradicsom! Ennél finomabb magyaros reggeli nincs! :)

Tízórai: parázsburgonya és zeller sütőben sütve

Gerezdekre vágom, olívaolajjal befújom, gazdagon fűszerezem sóval, borssal, kaporral, petrezselyemmel és olykor chilivel a zöldségeket. Beteszem azokat a sütőbe 20 percre, máris kész. Ha van elkészített pesztóm, 1-2 evőkanállal mártogatósként használom.

Ebéd: borsófőzelék tükörtojással

Nálam nincs a konyhában búzaliszt, kizárólag zabliszt. Tökéletesen funkcionál mindenben, lassú felszívódása hosszú telítettséget ad. Rosttartalma a bélrendszer barátja. Ezt fogom használni a főzelék sűrítésénél. A borsót megfőzöm, hagyom a levét elfőni. Mindig csempészek bele egy kevés spenótot is, mielőtt már majdnem megfőtt a borsó. Ha túl sok marad a főzővízből, kiöntök belőle, hogy főzelékhez illő folyadék maradjon az edényben. Teszek hozzá 2 evőkanál tejfölt zabliszttel besűrítve. A legvégén az egészet pürésítem. A legfinomabb és leggyorsabb feltét a főtt tojás, buggyantott tojás vagy tükörtojás. Nagyon szeretem a főzelékek tetejét megszórni friss zöldfűszerekkel, pld. medvehagyma szárral, újhagymával. :)

Uzsonna: gyümölcs és magvak

Eperszezon van, egy tál friss eper 4-5 szem dióval megfelelő energiát ad vacsoráig.

Vacsora: fűszeres brokkoli tépett csirkemellfilével

Ha nagyon kevés az időm, nem viszem túlzásba. Sütőben sütöttem fűszeres brokkolit sóval, borssal, kevés snidlinggel, a borsó főzőlevében még ebédnél egy kisebb darab csirkemellet is megfőztem. Ezt villával kisebb szálakra tépkedtem. Serpenyőben 1/2 evőkanál olívaolajra fokhagymát dobtam, arra pedig a tépett, főtt csirkemell szálakat. 2-3 perc alatt átpirítottam a fokhagymás olajon. Ez nagyon pikáns ízt kölcsönöz a húsnak.

Az egész napi menüm kalóriaértéke 1650 kcal volt. Nem koplaltam, nagy adagokat ettem, finom ételeket készítettem. A fogyás nem egyenlő az ízetlen és fogyókúra szagú étkezéssel. A fogyás legnagyobb titka abban rejlik, hogy legyünk jóllakottak. Ezt csak úgy lehet elérni, ha egyszer és mindenkorra leszámolunk a köztudatban elterjed ostoba divatos fogyókúrákkal.