0. lecke | Mit kell tudnod a programról?

2020.02.01




Töltsd le a tájékoztató (0.) leckét!




Csak türelemmel állhatsz neki!

Vélhetően már sokféle módszert kipróbáltál és hosszas keresgélés, próbálgatás után kerültél a duciforradalom 90 napos haditerv programjához.

Az átfogó önfejlesztéssel és életmódváltással gazdagított projekt azt hivatott küldetéseként közvetíteni, hogy változtatásokra van szükséged ahhoz, ha tartós, következetességet gyakorló motivációra vágysz és eredményeket szeretnél elérni.

A kitűzött célok belefektetett energia, tervezés, odaadás, önfegyelem hiányában örökké csak álmok maradnak. Mint minden életvitelt változtató nő vagy férfi, Te is arra az útra kívánsz rálépni, amely véget vet a testképeddel és önbizalmaddal összefüggésben álló aggályoknak. Kiegyensúlyozott, boldog és felszabadult életre vágysz testileg, lelkileg.

Egy-egy cél megszületése komoly erőfeszítéseket igényel mindenkitől, ha az első lépések után végig is szeretnénk lépkedni a győzelemig. Ha ez egyszerű lenne, akkor mindenki elégedett lelki világgal élne. Amikor megszületik egy elhatározás, a döntés segít elindulni, de nem ezen fog múlni a siker. Időnként ugyanis az egész életünkre kiható történések nehézségeivel kell megküzdenünk, legyen az betegség, társas kapcsolatainkban ért veszteség, anyagi probléma, munkahelyi gond, szülői felelősség. Életkor, pénz és személyiségi típusunk sem védhet meg bennünket a stresszes helyzetektől. Ezek azok az események, amelyek befolyásolni fogják a küldetésünk kimenetelét. Erőfeszítést igényelnek a számunkra legértékesebb életcélokért való feladatok, miközben mindennapi nyomás alatt érezhetjük magunkat. Ez a program a nehézségekkel való megküzdés legfontosabb eszközeivel foglalkozik.

Ahhoz, hogy ezúttal valóban sikert tudj elérni, néhány fontos szabályt meg kell alkotnunk. Nevezhetjük megállapodásnak is kettőnk között. Minden tőlem telhető módot megtalálok arra, hogy érthető nyelvezettel, gyakorlatban is használható eszközrendszert mutassak be. A Te feladatod az, hogy ennek esélyt adva kételyek nélkül használd is azokat.

❶ Tedd féle az egódat! Engedd, hogy lecsupaszítsam eddigi véleményedet, meggyőződéseidet az elmédből és egy teljesen tiszta lapra tudd Te magad felrajzolni a céltábládat, az álmaidat és az újonnan tanult önismereti felfedezéseidet!

❷ Bármilyen eszköz esetén ellenállást érzel, gondolj arra, hogy valami eddig nem működött a saját megítéléseddel végrehajtott gyakorlaton, ezért ideje kipróbálni olyan dolgokat is, amelyekben (még most) nem hiszel!

❸ Soha semmire ne mondd azt, hogy ez neked már megy! Akkor is használd az önismereti munkafüzet részeket, tanácsokat és napi/heti/havi feladatokat, ha azt érzed, ezt már eddig is tudtad. Újfent arra hívd fel saját egód figyelmét, hogy bármennyire is hiszed, hogy sok mindent tudsz, mégsem voltál eddig elégedett az eredményeiddel!

❹ Ha eldöntötted a 0. napon (ma), hogy szeretnél belevágni a 90 napba, akkor egyetlen egy dolgot kell csak tenned és akkor mindent megtettél: ne hagyd abba!

❺ Kérlek, ne hallgass (rajtam kívül) senkire! Bárki el akar tántorítani, kedvedet szegné vagy legyint a program elemeire, határozottan állj ki amellett, hogy szeretnél változni és ezt félbehagyott programmal nem teheted meg.

❻ Bármilyen egyéni kétely gyötör, egyetlen kérdéssel mindig visszaterelheted magad a program útjára: Van bármi veszíteni valód, ha ezt most végig csinálod?

❼ Minden egyes lecke sorszámot fog kapni. Ennek jelentősége van. Egyetlen leckét se hagyj ki vagy ugorj át, sorrendjükön se változtass! Minden egymásra épül, úgynevezett "apró léptek"-ben. A feladatok között se szelektálj! Mindre szükséged lesz!

❽ Bármikor úgy érzed, valamit nem értesz vagy nem igazodsz el a feladatok között, ne félj kérdezni a duciforradalom csoportban a többiektől, szólíts meg bátran taggelve és segítek.

❾ Együtt mindig könnyebb. Egy-egy feladat kapcsán született élményeid, felfedezéseid, gondolataid mások számára is új ötleteket, gondolkodásmódot és bátorítást adhat. Ha van kedved erről mesélni, beszélgetést indítani, óriási fegyver lehet a kezedben a közösség ereje. Kibeszélni másokkal is a benned lévő érzéseket vagy tapasztalatokat feszültség és stresszoldó. Nem mellesleg tanító ereje van mások felé. Ez egy energiakörforgás - adok-kapok. Te is hozzá szólhatsz más kérdéseihez, sikereihez és megvitathatod, mit gondolsz. A duciforradalom csoport poszt szekciója mindig rendelkezésedre áll. Segítve a téma keresést, kérlek használj hashtageket a #előtaggal. Elsődleges téma mindig a #haditerv legyen, így mások is tudnak böngészni a haditervvel kapcsolatos posztok között. Használhatsz másodlagos hashtegeket az épp aktuális lecke címeivel vagy tartalmával. A hashtag tehát egy címke egy-egy posztban a téma megszólítására.

❿ Sokaknak segítség volt eddigi életmódprogramok során a napi szintű napló vezetése a napok sorszámát jelölve. Pld: 1.nap, 2.nap...11.nap, stb. Ha úgy érzed, ez a 90 nap meghatározó kell legyen az életedben - egyfajta most vagy soha érzéssel indulsz neki - használd bátran a zárt (privát) csoport adottságait és kezdd el a saját életmódváltó naplódat. Ezzel bizonyosan nagyobb esélyed van a programhoz való elköteleződéshez. Erre vonatkozó szabályok soha nem lesznek. Arról és azt írsz, ami számodra fontos. Megmutathatod az elkészített ételeket, a munkafüzeteidet, a feladatok során készített feladatelemeket, stb.

Az egész program a szivárvány színeinek jegyében működik majd. Fontosnak tartom, hogy az életedet teljesen más megközelítés és emelt szintű önismeret alapján keretezd át a program segítségével. A legnagyobb ellensége sikereidnek az önszabotáló magatartás. A "tudod mit kellene tenned, mégsem teszed..." az egyik ilyen tipikus cselekvés, amelyet nehezen tudsz kiiktatni. A szivárvány színei meg fogják mutatni azt, hogy negatív eseménysorozatok és komoly traumák esetén is kiutat tudsz találni az evés kényszeres börtönéből vagy épp az örökös kudarcok csapdájából. Annak érdekében, hogy átlátható legyen, mi az elméleti tudásanyag, mi a feladatsor és egy-egy szituációs mintapélda vagy lépéssorozat, jeleket fogok használni:


A program 5 területet fog végig járni:

  • mentális út és stresszkezelés,
  • egészség,
  • étkezés,
  • mozgás,
  • alvás, pihenés, relaxáció.

A területeken kívül 3 fontos intelem kísér majd:

  • Mit kerülj el?
  • Mit építs be?
  • Miért ne várj (tovább)?

A tipikus fogyókúrák kora lejárt, mert ugyan gyors fogyást eredményeznek, de számos negatív utóhatást vonnak magukkal:

  • hormonális problémák,
  • menstruációs problémák,
  • gyors visszahízás,
  • szervezet tartalékolása,
  • sokáig nem fenntartható,
  • jo-jo alakul ki.

Ezzel szemben a 90 napos haditerv program táplálkozási része egyértelműen egy LASSÚ fogyást eredményező életvitel, ahol a következők érvényesülnek:

  • sokkal lassabb a fogyás, ezt el kell fogadni és így is kell neki indulni,
  • nem éhezel, magasabb a szénhidrát kitettség,
  • tartósan megtanít az életmódváltásra,
  • mentálisan erőssé tesz,
  • megteremti a hosszútávú motivációt.

Amit kifejezetten fontos tudatosítani:

  • nem csodamódszer, csinálni kell,
  • ha nem csinálod, ez sem működik,
  • ha nem csinálod 100%-osan, az eredmény lassabb lesz,
  • belefektetett energia nélkül nem lesz siker,
  • tervezés a kulcs, e nélkül sikertelen leszel.

Mikor nem tud segíteni a program?

  • ha nem csinálod,
  • ha félgőzzel csinálod,
  • ha nem tervezel,
  • ha nem veszed komolyan,
  • ha nem azt csinálod, amit kell,
  • ha nem kezded el.

Ennek fényében vegyél egy mély levegőt és tekints vissza eddigi életmódváltásaidra:

  • Ha eddig nem segített semmi, ennek maximális esélyt adj és légy türelmes,
  • Ne kételkedj magadban,
  • A program csoportjában sorstársak vannak, tőlük is mindig kérdezhetsz,
  • Soha ne légy türelmetlen, ez hosszú idő alatt fog beérni!

Hogyan értékeld a programot?

  • Minden siker, siker és mindennek örülj!
  • Ha tudod, hogy mindent megtettél, de mégsem megy, akkor vélhetően egészségügyi okokat kell feltárnod (pld. hormonális problémák).
  • Ha tudod, hogy hol hibázol, akkor azt kell javítani!
  • Őszintén gondold végig: mindent megtettél-e, ami rajtad múlt!
  • Ha tényleg mindent beleadsz, hidd el, lesz minek örülnöd!

Mire lesz szükséged a program során?

  1. duci szívvel e-könyvem
  2. 1 db üres A4-es füzet
  3. számológép
  4. konyhamérleg
  5. fürdőszoba mérleg
  6. centi (méréshez)
  7. színes filcek vagy tollak
  8. ceruza vagy toll
  9. PDF olvasó - ebook miatt

A leckéket a duciforradalom fb csoportban fogom megosztani weboldalon történő közzététel után azonnal. Minden lecke sorrendben elérhető lesz a weboldalon a 90 napos haditerv fülön. Itt mindent egy helyen meg fogsz találni! A leckék érkezésének pontos menetrendje változó - feladatoktól fog függeni. Soha nem fogsz unatkozni, ezt megígérhetem.  Ha elakadnál, mindig visszatérhetsz az előző leckéhez. A feladatokat mindig érthetően fogom elmagyarázni, felsorolni és ehhez eszközöket is adok (ellenőrző feladatsorok, mintaként szolgáló naplók, táblázatok, jegyzetek, munkafüzet blokkok). Rendszeresen fogok összefoglalni, visszacsatolni korábbi leckékre. A leckékben találsz majd elméleti tudásanyagot, ami az adott témakörben felvázolja a témákat (egészség, hormonális rendszer, táplálkozás, élelmiszerek, sportolás, minden mentális tényező, tervezés). Az elméleti tananyagok lényege, hogy megértsd, miért fontos az adott területet átrágni, megismerni, megváltoztatni az életedben. Erre épülnek a gyakorlati tanácsaim.

Miért 90 napos a haditerv időszaka? Hosszas kísérletezés után ezt találtam tartható tervezési időszaknak az év során. A 90 napos blokkok (12 hetes intervallumok) minden ember életében kellően beláthatók, tervezhetők, reális célokat megvalósítható időszakok. Megtanítalak egy akciótervet készíteni a 90 napodra. Az akcióterved lesz az, ami alapján megtervezed a lépéseket, a feladataidat, a céljaidat, és használod a rendelkezésedre álló eszközöket is. Tervezel, visszacsatolsz, újra tervezel, okulsz, örülsz, másként folytatod. Ez egy folyamatos célmegvalósító módszertan lesz, amiben megismered a saját erősségeidet, fejlesztendő tulajdonságaidat, testedet, gondolkodásodat és belső erődet.


Mi az első tanácsom hozzád?

A legjobb tanácsom, amit adhatok: ne gondolkodj, csináld! Akkor is, ha kételyeid vannak. A legnagyobb hiba, amit elkövethetsz, hogy félbehagyod idő előtt és nem hagysz türelmet a testednek és az elmédnek is. Tarts ki. Mert olyan még nem volt, hogy valaki csinálta lelkiismeretesen és nem jött a változás. Ha nincs változás, akkor van valami háttér probléma. Gyakori, hogy a fogyás elmaradásának oka egy fel nem tárt endokrin probléma, aminek kezelése étrenddel azonnali változást fog hozni. Tehát figyeld a tested. Mindent írj a kis füzetedbe, vezesd napló szerűen - erre ki fogok térni. Akármi fontosat észlelsz, írd fel.

Lesznek nehéz pillanatok és az élet adta nehézségek sem lesznek elnézőek veled azért, mert Te épp önmagaddal szeretnél foglalkozni. Az a fontos, hogy mindig mérlegeld, mi a fontos az életedben. Ne add fel a célodat és ha valami miatt megbotlottál, azonnal állj fel. Kérj segítséget tőlem vagy a csoportba írt posztoddal másoktól is, nem leszel egyedül. Leültél, de fel tudsz állni és fel is kell állnod, hiszen változni szeretnél. Változtatni csak kemény munkával lehet.

Én azért vagyok itt Neked, hogy ebben mentorod és virtuális lelki társad legyek. Ehhez ketten kellünk. Te meg én és persze az akaratod/célod.

A duciforradalom csoportban bármit leírhatsz, hiszen sorstársakkal találod szemben magad. Mindenki a Te cipődben jár, mindenki egy dologért küzd: önmaga kiteljesedéséért. Ezért jó ez a virtuális tér, mert együtt sokkal könnyebb. Ne félj posztolni, ne félj kérdezni, ne érezd azt, hogy bármit szégyellned kellene. Itt nincs olyan kérdés, amire nem fogsz választ kapni.


Kívánom, hogy mielőbb Te is átéld a változás okozta örömet és sikerélményt.

Légy sikeres az utadon!

Leckék elérhetősége: https://www.duciforradalom.hu/a90-napos-haditerv/

Csoport elérhetősége: www.facebook.com/groups/duciforradalom

Elérhetőségem: dia@duciforradalom.hu