257 lánytól tanultam az elmúlt 1 évben...

2018.10.05


Nem első ízben számolok be NEKTEK olyan történetről, ahol az életmódváltás nem FOGYÁS miatt volt elsődlegesen fontos, hanem EGÉSZSÉGÜGYI okokra vetítve lett életbevágóan fontos.

Elites leányzóm még nem volt extrém túlsúlyos abban a pillanatban, amikor megkeresett. 98kg, telt lány volt, de nem hatalmasodott el felette a túlsúly. Betegsége annál inkább. Üzenetet írt nekünk, amiben összefoglalta, mi minden történt vele a kezdés óta és ez hatalmas boldogság, az egész E.L.I.T csapat mögötte állt és drukkolt neki. Komoly bélrendszeri problémákkal álltunk szemben, fájdalmaira csak a műtét jelentett megoldást, ám orvosa ennek végrehajtásához 10kg fogyásra "ítélte".

A leányzó étrendje úgy került kialakításra, hogy orvossal egyeztetve kizárásra került minden olyan élelmiszer, amely tiltott, ugyanakkor szabadságot kaptunk a helyes módszer összeillesztésére. Így vágott bele a tartós, egyenletes, kiegyensúlyozott étrendbe. Nem sanyargatta magát, nem látszat fogyást szeretett volna a műtétre, hanem egészséges ütemű valós fogyást. Többször egyeztettünk, változtattunk is és végül elértük az eredményt, ami lehetővé tette számára a műtétet.

Sokszor fogalmaztam meg már magamnak és másoknak is, hogy amikor már külső kényszer miatt kell reformot illeszteni az életünkbe, az sokkal nagyobb stresszel és rémülettel jár, mintha prevenciót alkalmaznánk. Egy olyan lány testéről beszélünk, aki 100kg alatt keresett fel. Ez számomra mindig egy vízválasztó. 100kg felett az élet megváltozik. Az egészségügyi problémák kézben járnak és egymást erősítik, akár észrevétlenül párban sétálnak a hormonális defektekkel is: inzulinrezisztencia, leptinrezisztencia, pajzsmirigy eltérések, ösztrogén dominancia, meddőség, menstruációs zavarok, autoimmun betegségek.

Az egészségügyileg követendő életmódreform diétája nem egyenlő a fogyókúrás étrendekkel. Egy tartós és hosszú távon bevezetett, helyes életmód kialakítása lehet kizárólag eredményre vezető akár betegség áll a háttérben, akár hormonális elváltozás, akár csupán súlytöbblet.

Történetével a leányzó példát mutatott számomra is. Nagyon fontos nekem a lányok visszajelzése egészségügyi szempontból is, mert a fogyás legtöbbször csak pozitív tünet, pozitív hozadék. Elsődlegesen mindig arra kell törekedni, hogy EGÉSZSÉGÜNK LEGYEN, fogyásunk is egészséges alapokon álljon.

Amikor az ELIT programot kialakítottam, nem étrendet akartam írni. Étrendet írni bárki tud, aki elvégez egy életmód tanácsadó képzést és némileg beleássa magát a hogyanokba. Programot álmodtam mellé. Azt szerettem volna, ha olyan közeg születik, ahol a 12 hónap alatt jelen vagyok, napi szinten együtt élünk a tagokkal. Ez SIKERÜLT. 257 E.L.I.T-es lány aktív munkájától zeng az E.L.I.T csoport. A programomat az indulás óta teljesen megváltoztattam. Lett ugyanis egy teljes évnyi tapasztalatom 257 lány körében, akik visszajelzései, orvosi leletei, egészségügyi háttere és tanulmányaim kiszélesedése miatt gazdagabbá tettek gyakorlatban is arról, hogy milyen módszer a leghatékonyabb.

Korábban azt gondoltam, hogy kötelező 5x étkezni. Annyi példát és esetet néztem végig, tapasztaltam magamon is, hogy ma már tudom, ez nem feltétlenül van így. Az a típusú ember vagyok, aki hall és lát és elfogad új irányelveket, pozitívnak tart többféle irányzatot. Hiszem, hogy az is ehet gluténmentesen, aki nem gluténérzékeny, ugyanakkor sosem fogom kijelenteni, hogy mindenkinek gluténmentesen kell étkeznie. Látom és olvasom nap mint nap a lányok visszajelzéseiből, hogy van akinek napi 3 étkezés a célravezető, van akinek 5, van akinek 6 vagy éppen változó napokat kell tartson. Van, aki kerüli a húst és ebben támogatom, de sosem fogom azt mondani, hogy mindenki tartson húsmentes napokat. Ugyanez igaz a tejre is. A tej és a glutén sokak esetében keresztreakcióban fejt ki érzékenységet, ami nem feltétlenül valós intolerancia, csupán a bélrendszer felborult működése okán átmeneti érzékenység, ami változhat. Ezt magamon éreztem leginkább.

Nem tartom magamról azt, hogy saját fogyásom nyomán mindent tudok és mindenkit meg akarnék győzni a módszerem hatékonyságáról, de hiszek abban, hogy olyan közegben lehet eredményt elérni, ahol a munka nem abból áll, hogy kiküldésre kerül egy étrend és "csináld". Hiszem, hogy egy életmódváltóban, aki valóban változni akar, naponta akár több kérdés is felmerül és ehhez támogató, aktív csapatra van szükség, amilyen az E.L.I.T is, ahogyan én ezt megálmodtam. Folyamatosan tanulok, figyelek és ahol kell, alakítok a módszer elemein. Cél ugyanis a minél hatékonyabb módszertan.

Ma már E.L.I.T 3.0. néven tartjuk számon a program elemeinek étrend részét, mert a harmadik, teljesen megreformált verziója az általam közvetített étrendtervezési struktúrának. Ez az, ami nem korlátoz, ami szabadságot ad leheletnyi határvonalakon belül. A legtöbb diéta ott bukik meg, hogy más mondja el MIT EGYÉL. Én nem mondom meg, mit egyél, csak azt, hogy hogyan tervezz étrendet, miből mennyit ehetsz és egy struktúrát terveztem az étrendalkotás mögé. Képzeletbeli kosarakat képzelj el, amiben élelmiszerek vannak. Van egy konyhapultod, amire naponta ráteszed az aznap megkívánt ételeidet. Nincs más dolgod, mint a szabályrendszeren belül az aktuális napod, munkád, elfoglaltságod alapján megtervezni, mit szeretnél enni, mikor és milyen ízekből. Te választasz zöldséged, Te választasz gyümölcsöt, Te választasz gluténmentes vagy épp gluténtartalmú szénhidrátot. Korábban azt is gondoltam, hogy a napunk 55-60%-a szénhidrát túlsúlyos étrendből kell álljon. Ez is változó, de alapjaiban álmodtam újra mindent 257 lány tapasztalata, saját fogyásom és a tanultak alapján. Így ma már egész másképp gondolok a fogyás helyes eszköztárára.

Nem mumus a szénhidrát, de nem kell napi 5-ször enned belőle és nem feltétlenül kell minden egyes napon ugyanannyit. Lehet alacsonyabb, lehet magasabb egy sávon belül.

Nem kell minden nap ugyanúgy és ugyanannyiszor étkezned, és szabadságod van ennek kialakítására.

Nem úgy kell életmódot váltanod, hogy a táplálkozás határozza meg a napjaidat. Úgy kell élned, ahogy kényelmes és úgy kell táplálkoznod, ahogyan a napjaid lehetővé teszik.


Mivel minden ember szervezete más és más, csak akkor lehet mindenkinél sikeres egy program, ha elfogadjuk, az ÉN testem nem egyenlő másokéval,  MÁSOK szervezete nem biztos, hogy úgy működik, mint az enyém. Egy határvonalra van szükség, amely sávon belül szabadon eldöntheted, hogy mire vágysz, mi hatékony számodra és mit szeretnél enni. Élvezheted az ízeket, nem kell koplalnod. Ha reggel nem tudsz étkezni, nem kell magadba tömni 600 kalóriát. Indulhatsz egy pár szem mandulával vagy épp egy fehérje turmix kíséretében. Saját magadra kell szabni egy étrendet és annak határértékeit, hogy élhető, fenntartható és eredményes legyen a programod.

                        Ez az E.L.I.T. ALAKULAT FORMAROBBANTÓ PROGRAMJA

12 hónap közös munka, folyamatos online kapcsolattartás levélben vagy hangalapú beszélgetésben és állandó facebook csoport közegben. Ha segítség kell, azonnal ott vagyok és ott van aktív 257 lány, akik saját tapasztalataikkal egymásnak segítenek, drukkolnak. Naponta 20-30 poszt születik kérdésekkel, élményekkel, válaszokkal, receptekkel, ötletekkel, állandó segítséggel.

Igen. Ennek van ára. Egyszeri. Amíg még prevencióról van szó és csak a fogyás a célod, akkor garantálom, hogy az E.L.I.T a legolcsóbb módszer az életre szóló fogyásodhoz, mert megelőzöl számos olyan rizikófaktort, ami a testsúlyod miatt leselkedik rád és magával húzza azokat a kiadásokat, amelyeket tartalmazhat később (orvos, vizsgálatok, gyógyszerek, kezelések). Lehet, hogy bekopog 1 év múlva, lehet, hogy holnap. Vagy dönts úgy, hogy nem ezen spórolsz és velünk tartasz 12 hónapra.

Véletlenszerűen kiválasztottam 3 egyéb üzenetet, amelyet a lányoktól kaptam. Számomra ez a boldogság. Más emberek tollából látva azt, hogy ha az ember lányának tényleg fontos az egészsége és a fogyása, akkor addig megy, míg rá nem talál a helyes útra. Rajtuk múlt. Döntöttek.