Az életmódváltás lelki vonatkozásai | 2.

2022.12.11

A legtöbb fogyókúrám megvonásra épült. Elvontam vagy megtagadtam magamtól valamit: szénhidrátokat, zsírt, nassolnivalókat, pizzát, vacsorát, csokoládét vagy egyebeket. Sajnos, a megvonásos diéták három okból nem működnek: 1. Küzd ellene a testünk; 2. Küzd ellene az agyunk; 3. Küzd ellene a környezetünk. Az agyam úgy működött, hogy ha tudatosan és folyamatosan megvontam magamtól valamit, egyre jobban kívántam. Nem számított, hogy a szeretet, a szabadidő, a tévé vagy a kedvenc ételem hiányzott-e. Ha megvontam valamit, nem tudtam a magam teljességében élvezni az életet. Hamar beláttam, bármilyen diéta, amely az igazán kedvelt ételek elhagyásán alapul, csak ideiglenesen működhet. Mindaz az étel, amit nem ettem meg, kísértett. Amint a diétám véget ér - akár azért, mert feladtam, akár, mert pillanatnyi sikert értem el -, kétszer akkora hévvel vetettem rá magamat a kedvenc ételeimre. Amekkora áldozatot hoztam, annyit pótoltam be. Nem csak a testem, az elmém is küzdött a megvonás ellen. És hogy erre rátegyek egy lapáttal, a környezetem is otromba tréfát űzött félgőzzel tett erőfeszítéseimből. Minden utcasarkon finom illatok terjengtek egy-egy étkezdéből. A tévéreklámok ízletes ételekkel csábítottak. Minden benzinkúton fillérekért szerezhettem olyan finomságokat, amelyek ízletesebbek, mint a házi készítésűek. Folyton csak sóvárogtam. Nem az történt, hogy karcsún feküdtem le, és másnap kövéren ébredtem. Apránként, fokozatosan híztam, ezért nem is értem, hogyan történt. Mindössze az tűnt fel, hogy régebben belefértem kedvenc nadrágomba anélkül, hogy be kellett volna húzni a hasamat a cipzár felráncigálásához. Természetesen voltak kivételek. Ha teletömtem magamat pizzával, majd kiürítettem a chipses zacskót, hazafelé megálltam egy újabb sütiadagért, azért észrevettem, hogy túlzásba estem.

Mindig ezt csináltam. Hazaértem a munkából, leraktam a holmimat, kezet mostam, majd bementem a konyhába, keresni valami nassolni valót és persze ételt rendeltem magamnak. Rövidesen leültem a tévé elé, és falatozni kezdtem. Ha megkérdeztek volna arról, miért teszem ezt, rövid habozás után azt válaszoltam volna: "Mert mindig, minden napomon ezt csinálom."


Amikor ettem, gyakran egyfajta táplálkozási forgatókönyvet követtem. Bizonyos étkezési helyzeteket olyan sokszor átéltem, hogy azokból viselkedési mintázatokat, szokásokat alakítottam ki, amelyeket aztán automatikusan követtem. A táplálkozási forgatókönyvek étrendem hegycsúcsai lettek: némelyeknek egyértelműen tudatában voltam, de lényegesen nagyobb részük bújt meg mindennapi tevékenységeim felszíne alatt. Akár észrevettem őket, akár nem, képesek voltak meghiúsítani az étkezéssel kapcsolatos elhatározásaimat. Ebben a forgatókönyvben a tévé jelentette számomra a háromszoros csapdát. Nemcsak arra késztetett, hogy rágcsálhassak valamit, hanem arra is, hogy jó sokáig falatozhattam, sőt a figyelmemet is elterelhette arról, mennyit fogyasztottam. Belém vésődött a szeánsz: bekapcsoltam a készüléket, leültem a kedvenc helyemre és következhetett az evés. Amíg a tévére meredtem, az evés-ivás lefoglalta a kezemet. És mivel a gyomor nem tud számolni, minél jobban elmerültem abban, amit néztem, annál kevésbé figyeltem arra, mennyit ettem közben.

Az elodázás mestere lettem. Amikor elköteleztem magam egy apró változtatás mellett, bejelentettem saját magamnak és akár másoknak is ezt elhatározásomat. Komolyan is gondoltam. Minden napom úgy indult: majd ma nekikezdek. De a legtöbb napom húzósra sikeredett. Fél órát ültem a forgalmi dugóban, elfáradtam a munkahelyemen. Ilyenkor rendszerint felülírtam a komoly elhatározással hozott döntéseimet. Elvégre a mai nap kivételes volt - nehéznek bizonyult. A tudatos evéstervet máris veszélybe sodorta a pillanat kielégítése. És ez az egyetlen kivételes pillanat minden egyes alkalommal győzedelmeskedett felettem. Belső hangom azt súgta: "Tudom, hogy eldöntöttem, de a mai nap más". Vagy: "Tudom, hogy nem szabadna kólát innom, de ez egy különleges este, és olyan finom a kóla."

Amikor már magam előtt is kínossá vált a másnapok előre sejthető meggyalázása, inkább hosszabb határidőket szabtam a holnap ígéretnél. Mindig valamilyen eseményhez kötöttem, amivel megállapítottam, hogy most nagyon rosszkor diétáznék. Ennek okán inkább későbbre helyezem az indulás napját. Így gyakorlatilag szabad kezet adtam a kísértésnek, mert valójában megkönnyebbülést jelentett minden pillanat, amikor "engedélyezetten" űztem az evés szeánszát. Nagyon sokszor kettős érzés volt bennem ilyenkor. Egyrészt a lelkiismeret nem dolgozott az elhalasztott döntésem okán, másrészt evések után mindig ott maradt bennem egy kongó érzés. Most mi marad nekem, ha elfogyott az étel? Hiszen valójában csak az üres tányér, a mosogatni való és az utána keletkezett tartalommentes élet volt előttem. Küldetés nélkül, mindennapi rutinokkal együtt élve, egy mókuskerékben ülve, a semmi érzése kergetett éveken át. Kizártam az általa okozott kételyeket étkezések alatt, de önkéntelenül visszatértek, majd kérdőre vontak a lelkemben. Magamra maradtam az étel nélkül, a lelkemben szunnyadó vágyak ismét beteljesületlenek maradtak, tehát keletkezett egy hatalmas űr. Ennek a betöltésére pedig ismételten csak az étvágyat használtam. Ez volt a sokkal könnyebb út ahelyett, hogy az elhalasztott döntést végre napirendi ponttá neveztem volna ki.


Senorita VIP tagság 2023

A VIP CSOMAG ELEMEI: Senorita VIP tagság és zárt program csoport 4x90 napos teljes életmódváltó program (azonnal kézhez kapod az első fél éves kidolgozott program kezdő és középhaladó programját fogyási ciklusodhoz - ez lesz az A-B. blokkod) Senorita premier termékek és kedvezmények ÚJDONSÁG!!!!! 2 db Duciforradalom kártyapakli (A & B. blokk és 60 napos étrend pakli - 2023-as fejlesztésünk) Dia szakmai könyveinek online változata Heti program meetingek (online) Heti főzős meetingek (online) Nyomdai csomag: 1.Duciforradalom A-B. Blokk kártyapakli (fél éves kidolgozott program), melynek elemei: Fél évre kidolgozott életmódprogram menetrendje, szabályai, étrendtervezési módszertan A. Blokk teljes étrendje és menütervezési módszere (90 nap) B. Blokk teljes étrendje és menütervezési módszere (90 nap) Inzulinrezisztencia, pajzsmirigy problémák megoldó protokollja Gluténmentes kenyérmennyország receptek Snack mennyország receptek 2.Duciforradalom Receptes kártyapakli, melynek tartalma: 30 napra kidolgozott, variálható, kész napi étrend, amely segíti az A. és B. blokk tervezését Magyarországról történő rendelés esetén csak nyomdai csomagot  igényelhetsz, mert eszközrendszerünk óriási segítséget ad a kezedbe és tagságod díja tartalmazza a kártyapaklikat is. A kártyák alapján haladunk fél éven keresztül, ezért elengedhetetlen és kihagyhatatlan a kártyarendszer. Imádni fogod, bízz bennem! :) Külföldi megrendelés esetén a blokk kártyapakliját online verzióban is biztosítjuk, ha nem tudsz nyomdai csomagokat igényelni! Jelenlegi világpiaci árak mellett teljességgel megértjük, ha a házhozszállítás költsége számodra problémát jelent. Amennyiben kollagén kollekciót is rendelnél, válaszd a KOMPLEX csomagot, így házhozszállítási díjadon jelentősen spórolhatsz külföldre! Komplex csomag 2023.02.01-jétől igényelhető!

28 000 Ft