Diétaforradalom | 10-11.nap

2020.05.28


Rohanós napjaim vannak, mint mindenkinek, aki munka mellett egyetemre jár. Vizsgaidőszak közepén, 14 vizsgával pár hét alatt együtt élni nagyon nehéz. Régebben végig "zabáltam", csokiztam, csipszeztem az ilyen nehéz napokat. De tudatos életmódban minden "szükségem van energiára és csokira" típusú érzés csak kifogás. Nem kell vizsgák alatt extra kalóriát bezsebelni. Sőt, kifejezetten árt néha az agynak az, hogy ennyiszer és ilyen módon kell az emésztéssel foglalkoznia a szervezetnek a magasabb dózisú tanulás mellett. Igyekszem a legtöbbet kihozni minden ilyen napból, ezért most is két napra főztem.



Mai kajapakkom DF6. napból:

  1. szendvics
  2. sült ananász
  3. sajtos, sült kelbimbó
  4. ragu
  5. fitt chilli con carne tál

Napi trükkjeim:

A szendvicset nem kell túlragozni. Hangsúly mindig a kenyér választásán van. Sokan estünk már bűnbe az igazi, finom fehér kenyér illatára, de az egészségesebb konyhában ennek kevés helyet kell szorítani - fogyás közben pedig nem érdemes egyáltalán. Rozskenyeret, pur-pur kenyeret, teljes kiőrlésű, ősgabonás, jókenyeret szoktam venni. Ezek azok, amelyek szolgálják a célt.

A gyümölcsöket már sokszor mutattam sült formában. Szerintem így tényleg ki lehet maxolni az édesség iránti vágyat. Egy serpenyőben vagy grill sütőben pár perc alatt zamatos, grillezett (sült) ananászt lehet készíteni, ami a hő hatására kihozza a cukor ízét, ettől lesz olyan vadítóan csábító.

Régen utáltam a kelbimbót. Nem értem miért. Ha sütőbe tesszük felezve, a tetejére sajtót szórunk és így kisütjük, isteni önmagában vagy köretként is.

Ragu a 6.napi ebéd élelmiszerekből. Nagyon szeretek ragukat készíteni. Egytálétel, hamar készen van, mindent a serpenyőbe "vágok" és csak össze kell rottyantani.

Fitt hamis chilli con carne nevében azért hordozza a reform szót, mert hiányzik belőle az az összetevő, ami egyébként elrontja az étel egészséges formáját: a cukrozott, bolti, üveges mártás, ami mindig tele van hozzáadott cukorral és ízfokozókkal. Az itthoni verzióból ezt kihagyhatjuk. Paradicsomból, salsából aprítógépben saját paradicsom mártást készíthetünk hozzá. Darált húsból, kukoricából, vörös babból olyan vacsora készülhet, amit sokan száműznének az esti étkezésből - pedig lehet ez fitt is.