Diétaforradalom | 8.nap

2020.05.25


12 hétig tart a "kihívás" és ez idő alatt egy teljes szokásrendszert, étkezési magatartást meg lehet változtatni. Persze ehhez kell sok minden:

  • cél,
  • akarat,
  • következetesség,
  • eszközrendszer,
  • önmenedzselés,
  • idő és energia,
  • tudás,
  • kifogáskezelés,
  • új rutinok.

Ez a felsorolás szép, de nem ennyire egyszerű. Hiszen te tervet készítettél, fejben összeraktad az egészet. A kezedben egy atombiztos haditerv, amelyet Te alkottál, hiszen Te boncolgattad saját belső gondolataidat, a testedet, a lelkedet a munkafüzettel vagy a 90 napos haditerv leckesorozattal.

....Aztán jönnek a mumusok és minden erejükkel ki akarják szakítani a kezedből ezt a szuper és motivált akciótervet. Ne ringasd magad hiú ábrándokba, ez a pillanat egyszer (majd még többször is) el fog jönni. Nem úszod meg. Eddig se úsztad meg, valld be!

Mit tegyél, hogy ellen tudj állni, ha hirtelen falásrohamod van és feladnád az egészet a "majd holnap" ígéretével?

Ha már túl vagy rajta, akkor is javaslom újra végig venni azt a 90 napos haditerv leckét, ami a harcodról szól a diétában.




Mai kajapakkom DF4. napból:

  1. zabpalacsinta eperrel
  2. mogyoróvajas kenyér áfonyával (szederrel)
  3. édesburgonyahajó
  4. epres-málnás joghurt
  5. feta saláta

Trükkjeim erre a napra:

A reggeli élelmiszerekből muffint, palacsintát, pitét is lehet készíteni. Ha van gofri sütőd, akkor még azt is. Ez a nap édességben túlteng. Ennek oka, hogy néha szükség van kényeztetésre és egy-egy olyan napra, ahol az édes íz nem csak a tányéron, de a lelkünkben is megjelenik. Az amerikai jellegű zabpalacsintát leginkább amerikai palacsinta sütő serpenyőben lehet készíteni tapadás mentesen. Ha ilyen nincs, akkor egyszerű sütő formákat is használhatunk A serpenyő 2-3e Ft, míg egy-egy fém sütőforma karikától a szívecskéig pár száz forint háztartási webáruházakban. Én azért szeretek inkább pici palacsintákat gyártani, mert a szemem így többnek látja és valahogy jobban jól lakok. :)

Amerikában kóstoltam először mogyoróvajat. Azt tudtam, hogy náluk egy olyan, mint nálunk a nutella vagy a lekvár, mindennapi étkezéseik része. Az itthoni mogyoróvajak sajnos nem hasonlíthatók össze az igazi, kinti példányokkal, sok az ízfokozó és adalékanyag az itthoni polcokon. Éppen ezért mutattam receptet az instrukciók között, mert annál nincs naturáltabb, mint a saját konyhában elkészíteni plusz adalékok nélkül. Amikor először ettem az USA-ban ilyen szendvicset, az volt az első gondolatom: ezt miért nem része a magyar konyhának?! Ugyanis nagyon finom. Azóta már többször is készítettem itthon mogyoróvajat. Gyümölccsel kombinálják az amerikaiak, ami szintén fura lehet, mert valójában sósabb az íze, mintsem édes. Ez egy igazi ízorgia. Áfonya mellett szederrel, málnával, eperrel és banánnal is finom. Ebben az étrendben az áfonya a főszereplő, amit szederrel is kiválthatsz.

Az egyik legegyszerűbb étel az édesburgonya hajó, ha vágysz valami másabb textúrára, de nem akarsz órákat a konyhában tölteni. Ez egy mindent bele étel. Csak fel kell kockázni az összetevőket. Az édesburgonyát vágd ketté, tedd be a sütőbe és várd meg, hogy elég puha legyen. Ha ez megvan, a közepét kapard ki, hogy hajó formája lehessen, amit meg tudsz tölteni a finomságokkal. Mehet bele sonka vagy füstölt hal vagy csirkemell/pulykamell, darálva is (amennyiben nyers húst használsz, azt előtte azért készítsd el serpenyőben, mert az édesburgonyában töltve már nem kell sokáig sütőbe helyezni a végeredményhez). Ha megtöltötted zöldséggel, hússal, a tetejére teheted a sajtot és így mehet néhány percre a sütőbe, míg összesül (10-20 perc attól függően, előtte mennyire lett puha a burgonyád). A burgonya belsejét is használd fel, pici sóval, fokhagymával keverd el és kanalazd el a töltött hajók mellé.

A gyümölcsjoghurtot mindenki szereti. De a bolti verziók tele vannak cukorral. Azt hisszük, egészségeset étkezünk, miközben kevés gyümölcstartalommal és indokolatlanul magas hozzáadott cukorral fogyasztunk el egy édes, bolti gyümölcsös desszertet. Szerencsére otthon is könnyedén készíthető bármilyen gyümölcsből. Joghurt vagy kókusztej (kókuszjoghurt) és gyümölcs turmixolásával (ha ez nem elég édes vagy ízes, akkor fahéjjal és protein porral vagy édesítőszerrel lehet növelni az ízélményt).

A feta egy nagyon karakteres sajt, ezért tökéletesen kiegészít bármilyen idény jellegű saláta tálat. Dresszingnek nem szereti a majonézes verziókat (amiket egyébként sem használunk diétás időszakban), a lime-os, citromos, olívás öntetek viszont annál jobban passzolnak mellé.