Élelmiszer útvonalak 

2020.11.26

Élelmiszer útvonalaim

...időgazdálkodás


Alapvetően azokra a feladatokra nincs kedvünk sok időt áldozni, amelyek kemény elköteleződést követelnének. Ilyen az életmódváltás és a fogyás is.

Évekig tipródunk egy helyben.

Én is így voltam. Nyűg volt a főzés, a dobozolás, a rengeteg idő, amit ezzel töltöttem.

Ezért próbáltam olyan módszertant kidolgozni, ami megkönnyítheti a motivációm fenntartását és jóval kevesebb időt vesz el tőlem. Hiszen a legnépszerűbb kifogásunk az időhiány. Az más kérdés, hogy ez legtöbbször önbecsapás, mégis valóban segíteni kell az időmenedzsmentünket.

Időgazdálkodás. Ez az élet minden területén hatékonyságnövelő.

Olyan étrend összeállítási módszertant építettem fel 4 év alatt, ami segített teljesen felülírni az eddigi szokásaimat a főzés közben.

Az élelmiszer útvonalak adták a megoldást. Ennek tényezői:

  • A lehető legkevesebb élelmiszer használatával
  • A lehető legtöbb variációjú étel megalkotásával
  • A lehető legkevesebb időt eltöltve valósuljon meg a "meal prept", azaz az előrefőző dobozolás.
  • Azaz célunk: alapanyag pazarlása nélkül, olcsón, minél gyorsabban, minél több mindent, minél több étkezésre elkészíteni.

Több lépcsős élelmiszer útvonal példa

5 fő alapanyag a kiindulási pont

  1. Máj
  2. Darált hús
  3. Paradicsom
  4. Paprika
  5. Mozzarella

Májas élelmiszer útvonal


Az élelmiszer útvonalak alapján azt lehet kevés alapanyag felhasználásával elérni, hogy ne kelljen rengeteg alapanyag 2-3 napi menü összeállításához. Jelen esetben a májat használtam egy változatos menü ötletkosárhoz.

Mi szükséges a menühöz? És mi minden készíthető belőle?

Mindenki rendelkezik alap készlettel, olaj, fűszerek, tojás, tészta, stb. De nézzük meg, a felsorolt étel ötletekhez mi minden kell!

Főelemek

  1. máj
  2. tojás
  3. bacon
  4. tejföl és/vagy joghurt
  5. reszelt sajt

Sütési kellékek

  1. olíva olaj / vaj / kókuszzsír
  2. zabpehely vagy zabliszt
  3. teljes kiőrlésű kenyér vagy zsemle

Zöldségek

  1. kaliforniai vagy kápia paprika
  2. burgonya
  3. paradicsom
  4. uborka
  5. salátafélék
  6. hagyma

Fűszerek

  1. bors
  2. zöldfűszerek
  3. fokhagyma
  4. pirospaprika
  5. cukormentes majonéz
  6. cukormentes mustár

Májfasírt mártogatóssal

Grillezett máj friss zöldségekkel

Csirkemájas saláta

Resztelt máj főtt burgonyával

Saslik máj zöldsalátával

Májas muffin

Házi májkrém

Csirkemáj ragus melegszendvics

Májfasírt: főtt májat, zablisztet, hagymát, tojást keverünk össze fűszerekkel és sütőben vagy serpenyőben lapos korongokat sütünk ki. Mártogatós: tartármártás vagy joghurtos mártás

Resztelt máj: pörkölt alapon májat párolunk kaliforniai vagy kápia paprikával, főtt burgonyát főzünk, majd összeforgatjuk az egészet.

Májas muffin: csirkemájat, felvert tojásfehérjét, zöldfűszereket, fűszereket, zablisztet és tojássárgáját paprikával muffin formában kisütünk.

Grillezett máj zöldségekkel: Grill serpenyőben, mikró grill funkción vagy grill kisgépen májat grillezünk és friss zöldséget, pirítóst fogyasztunk hozzá.

Saslik máj zöldsalátával: csirkemáj, bacon falatokat saslik rúdra húzunk és sütőben kisütjük. Salátával nagyon finom.

Házi májkrém: fokhagymával, olajjal és fűszerekkel májat pirítunk, majd turmix gépben pépesítünk. Lehűtve kenyérre, pirítósra, puffasztott rizsre, abonettre kenve egészséges májas.

Csirkemájas saláta: Bacont pirítunk, amin májat grillezünk. Salátára tálaljuk. Öntet: tartármártás.

Csirkemájas ragu melegszendvics: bármelyik elkészített máj tökéletes melegszendvics feltét reszelt sajttal.

A héti többi napjára paradicsom, paprika, darált hús és mozzarella útvonalak


Mi szükséges a menühöz? És mi minden készíthető belőle?

Főelemek

  1. darált hús
  2. mozzarella
  3. paradicsom
  4. paprika

További zöldségek

  1. zöldsaláta
  2. salátafélék
  3. hagyma
  4. olíva bogyó

Sütési kellékek

  1. olíva olaj / vaj / kókuszzsír
  2. rizs vagy más gabona
  3. teljes kiőrlésű kenyér vagy zsemle
  4. durum penne
  5. Kis reszelt sajt

Fűszerek

  1. bors
  2. zöldfűszerek
  3. fokhagyma
  4. pirospaprika

Mozzarella caprese

Bolognai penne

Mozzarella saláta

Paradicsomos szendvics

Paradicsomleves

Töltött paprika

Mozzarella caprese: olíva olaj, mozzarella, paradicsom és bazsalikom hideg tál

Mozzarella saláta: olíva olaj, olíva bogyó, mozzarella, zöldsaláta, pirítós

Paradicsomleves: paradicsom, só, bors, édesítőszer, zabliszt

Bolognai penne: darált húst olajon, hagymán és pirospaprikával párolunk. Paradicsomot, fokhagymát, hagymát pirítunk serpenyőben, fűszerekkel krémesre keverjük. Ez a mártás. Tésztát főzünk. A tetejére sajtot szórunk.

Paradicsomos szendvics: vajas alapon friss mozzarellát és paradicsomot rétegzünk.

Töltött paprika: a töltelék darált hús, főtt rizs, a mártás a bolognai pennéhez használt házi paradicsomszósz.

Heti étrendötlet az útvonal alapján

Reggeli: Házi májkrém szendvics

Snack: mozzarella caprese

Ebéd: töltött paprika

Vacsora: májfasírt mártogatóssal

Reggeli: paradicsomos szendvics

Snack: paradicsomleves

Ebéd: bolognai penne

Vacsora: máj saslik

Reggeli: Házi májkrém szendvics

Snack: mozzarella caprese

Ebéd: töltött paprika

Vacsora: májfasírt mártogatóssal

Reggeli: májas muffin

Snack: paradicsomos szendvics

Ebéd: bolognai penne

Vacsora: csirkemájas saláta

Reggeli: paradicsomos szendvics

Snack: paradicsomleves

Ebéd: bolognai penne

Vacsora: grillezett máj zöldségekkel

Reggeli: csirkemájas ragu szendvics

Snack: mozzarella caprese

Ebéd: resztelt máj

Vacsora:

Az élelmiszer útvonalak lényege

  • Időt takarít meg
  • Kevesebbet költünk
  • Kevesebb élelmiszer szükséges a heti étrendhez
  • Nincs alapanyag pazarlás
  • Variálható élelmiszercserékkel

Ahhoz, hogy kevés időt kelljen a konyhában tölteni, kellenek élelmiszer útvonalak, azaz olyan ételportfólió, amelynek ételei azonos élelmiszerekből különféle módon elkészíthetők. Így 2-3 napra előre tudunk főzni és nem kell 4-5 étkezéshez 4-5 féle ételt csoportosítani naponta.

Ami általában gondot okoz: a finnyás hozzá állás és válogatós ízlés. Sokszor hallom ugyanis, hogy nem szeretnek sokan egymást követő napokon ugyanazt enni. Ha így van, akkor viszont jóval több időt kell főzéssel eltöltsenek. Ám mindenki időhiányra panaszkodik és amikor rájön arra, hogy 2 óra kell naponta a főzéshez, az egésztől elmegy a kedve és a fogyás is háttérbe szorul. Fogyni csak akkor és úgy lehet, ha tudod, hogy mit eszel. A saját elkészített ételek szükségesek ahhoz, hogy a leggyorsabban célt érjünk. Az időgazdálkodó és élelmiszer útvonalakat bemutató előrefőző módszertant a Lopott percek program mutatja be 330 db alap étellel, amely közel 2000 ételre variálható élelmiszer cserékkel.


Kezdő forradalmár csomag

1. Instrukciók 2. Egy okos életmódváltónak mit kell tudnia? 3. Egyéni kalória számítás 4. Fogyást nyomon követő kalória váltással 5. Étrend összeállítási módszertan 6. Főzési, sütési, ízesítési tippek 7. Varázsmenürendszer rengeteg variációra egy-egy ételen belül 8. Reggeli, ebéd, vacsora és snack makrózott étrend 1500-2000kcal között, adagokkal

11.666 Ft

Diétaforradalom | élelmiszermozaikos program

❶ 5 étkezés: reggeli, ebéd, vacsora és 2 snack ❷ Élelmiszer útvonalas mozaikos étrend minden étkezésben többféle variációval ❸ 70 étkezés, több száz variáció ❹ Instrukciók főzéshez, ízesítéshez, pácoláshoz, fűszerezéshez, étrend alkotáshoz 1500.2000 kcal között

11.666 Ft