Felkészülés a következő műtétemre

2021.07.06

Megkezdtem a műtét előtti felkészülésemet, ami annyit tesz, hogy mindent megteszek azért, hogy a legjobb formámat nyújtsam.

_________________________________________________________


Mielőtt félreértene bárki, 3 hét alatt a világot NEM LEHET megváltani és nem is kell. Szimplán ilyenkor már készülök arra, hogy a sebgyógyulást elősegítsem, illetve mivel felesleges bőr eltávolítás és testrekonstrukció lesz, nem bánja sem az orvos, sem én, ha tisztábban étkezem, többet sportolok, több folyadékot fogyasztok, erősítem a bélflórámat és ezáltal az immunrendszeremet is.

Mondhatni már profi vagyok, ha műtétre kell menni Ezért, bármennyire is fura, kicsit sem tartok tőle, csak van egy normális izgulás, hiszen természetes, hogy ennek a végeredménye lesz jó, minden előtte történő esemény kellemetlen, neadjiseten kicsit fájdalmas lesz, komfortérzeten kívül kerülök és erre mentálisan, testileg is szeretnék készen állni 3 hét múlva.

Amit megteszek, hogy:

  • Erősen bélflóra-építő étrendet követek...
  • Kis vízhajtás sem árt...
  • Visszább veszem azokat a szénhidrátokat, amelyeket egyébként teljesen nyugodtan be szoktam építeni az étrendbe, magyarul egy picit tehermentesíteni szeretném az inzulinrendszeremet is, a hormonrendszeremet, mivel a bőr alatti zsírszaporulat eltávolítása egyfokú beavatkozás ezekbe a rendszerekbe - nem szó szerint, de befolyással bír, hat ezekre a területekre minden ilyen beavatkozás.
Itt szeretném megmutatni azt, hogy a tisztában való étkezés nem azt jelenti, hogy az ember mindent megvon magától, ami jó és zabkásán, brokkolin, csirkén, salátán él kizárólag és azt sem jelenti, hogy alacsony kalóriára váltok. SŐT! Maradok azon a kalóriaszinten, ami számomra ideális, talán még növelni is fogok rajta, mert a megszokottnál kissé intenzívebb edzésritmusra váltok.


Az én alapanyagcserém jelenleg ~1400 kcal.


Itt jegyezném meg, mennyire okosan fogytam kalória alapú, alapanyagcsere feletti és valós energiaigény - 15% sávban történő állandó kalóriafogyasztással és fogyásomat nyomon követő kalóriákkal, mert 170 kg körül ez az érték ~2300 kcal volt, azaz egyáltalán nem lassítottam le az anyagcserémet ostoba, alacsony kalóriás diétákkal, amelyek bevittek volna olyan alapanyagcsere szint alá, amely jóformán tarthatatlan lenne súlytartás tekintetében. A biggest loser műsorok kapcsán végeztek kutatást, ahol a 3-6 hónapon belül történő, alacsony kalóriafogyasztás melletti intenzív fogyás után a versenyzők alapanyagcseréje a normálishoz képest 4-600 kcal-val is aláesett, azaz volt olyan versenyző, aki már csak 900 kcal alapanyagcserével rendelkezett fogyás után. Ez egyenesen arányos azzal, hogy nagyon gyorsan kalóriapuffer érhető el minimális evéssel, vagyis borítékolható a hízás.Esetemben 70 kg alatti testsúlyhoz 1400 kcal alapanyagcsere társul, intenzív sportolás (heti 5-6 nap) esetén 2100 kcal körül is ehetnék és súlyt tartanék, de mivel célom a megmaradt bőr alatti zsírréteg "nem növesztése, inkább minimális csökkentése", 1700-1800 kcal körül fogok étkezni edzés napokon és 1600 kcal körül, amikor nem mozgok, hiszen lesznek pihenő napjaim is.

Apropó, honnan tudhatod, hogy a TE alapanyagcseréd rendben van-e. Ha kiszámolod az általam már sokszor tanított képlettel és rendben elkezdesz fogyni a NORMÁLIS kalória alapú étrendben, akkor nem csináltál nagy kárt. Ha hízni kezdesz, akkor neked nagyon lent van az alapanyagcseréd, ezért fokozatosan kell felépíteni normális szintűre.

Nálam az 1700-1800 kcal-t nem könnyű "rossz" szénhidrátok nélkül összehozni teljes napra, de nem is lehetetlen, éhezni bizonyosan nem fogok, mégis nagyon egészséges, amennyire lehet, tiszta, intuitív étkezéseim lesznek.Nem használok mást, mint a 4,5 év alatt megalkotott ételportfóliómat, amit a Mentoráltak is használnak, de teljesen magamra szabom, a programban ugyanis 100%-os élelmiszercsere algoritmust építettem be, vagyis egy-egy ételt úgy át tudok alapítani, hogy kalóriaszámolást nem igényel, van ehhez egy pofon egyszerű táblázatom, ahol az egymással kalória átszámolás nélkül cserélhető élelmiszereket listába rendeztem. Ha van például egy rakott brokkoli ételem, az nálam simán lehet cukkiniből vagy más zöldségből is és nem kell hozzá semmilyen kalória applikáció, ami amúgy a halálom, hogy állandóan számolgatni kell.

Nagyon sok friss gyümölcsöt, zöldséget, fehér húsokat, magvakat, jó olajféléket, növényi alapú élelmiszereket fogok használni, nem vetem meg sem a kukoricát, sem a burgonyát, sem a nyári, édes gyümölcsöket, mert az agynak kell a cukor, kell a szénhidrát...

Ellenben sem az agynak, sem az emésztőrendszernek nem kell feleslegesen hozzáadott cukor, rengeteg ízfokozó, adalékanyag, tartósítószer, így én már évek óta messze kerülöm a gyorspácokat, az ízesített bolti, üveges mártásokat, szószokat, hozzáadott adalékanyagokat tartalmazó fűszereket, poralapokat, a fehér liszttel készített pékárukat, a cukros tejdesszerteket és amennyire lehet, a glutént és a tejet is.Itt rá is térek a bélflóra-regenerálásra, amelynek 2 kulcseleme a tej és a glutén, mint ismert golyvaképzők.

És itt fel is szisszen nagyon sok ember, mert mindig azt mondják a mentoráltak is, hogy tej és kenyér nélkül nem élet az élet és el sem tudják képzelni, hogyan lehet ezt kivitelezni.

Hát úgy gyerekek, hogy a köztudat megint csak félrenevel, mert az én szótáramban a gluténmentes az nem a szafi liszt meg a manipulált gluténmentes kenyerek, hanem AZ EREDENDŐEN GLUTÉNT NEM tartalmazó élelmiszerek hatalmas tárháza alkotja a gluténmentes ételeimet. Én nem manipulálok élelmiszert, nem használok szafi lisztet és más gluténmentessé tett, akár szója hozzáadásával készült gluténmentes pékárukat, mert ezekre egy gluténmentes étrendben NINCS SZÜKSÉG.

A tej esetén is azt gondolja mindenki, hogy ha nincs tej, akkor nincs sajt és semmi más. Ami komoly gondot okoz a tehéntej, tehát bátran fogyasztok kecskesajtokat, juhsajtokat, feta sajtot, illetve a parmezán forgácsból minimálisan szoktam tenni az ételekbe és jó minőségű juhtúrót is találok a piacon (a bolti juhtúró általában tartalmaz tehéntejet).

A legtöbb ember esetén a glutén és tehéntej bélflóra-egyensúlytalanságot okoz, NEM ÖSSZEKEVERENDŐ ez az intoleranciákkal vagy autoimmun eredetű allergiákkal. Szimplán annyira sok "rossz" élelmiszert fogyasztunk az élelmiszeripari technológia fejlődése révén, hogy a bélbolyhok sérülnek, az emésztőrendszer mikrobioma nincs egészségben.

A legkönnyebb módszer a bélflóra-regenerálására ennek a két csoportnak a kizárása időszakosan - még egyszer mondom, nem manipuláltan, hanem eredendően mentes élelmiszerekkel - és fegyverünk itt a terápiás húsleves is, amely ápolja és helyre rázza a bélflórát. Ennek receptjét itt találjátok (ez nem a hagyományos húsleves, hanem hosszú időn át, mindenféle adalékanyagos leveskockától mentes leves): https://www.duciforradalom.hu/l/terapias-csodaleves/Elhoztam a reggelimet, ami egy kókuszos, erdeigyümölcs-tál. Kicsit meg kell emelnem a kollagén adagomat, mert a sebgyógyulást javában fogja támogatni és már előre tankolom. Kipróbáltam sokféle kollagént, ár-érték arányban a myprotein hidrolizált kollagén peptid a legjobb, nekem ez vált be, a lényeg az, hogy a tablettás verziókat megvenni nem éri meg, mert azokban nagyon kevés a hatóanyag.


Mai reggelim:

  • 200 g kókusz joghurt
  • 25 g vaníliás kollagén por (ami nem olyan, mint a tejsavó, tehát bélflóra-regenerálás alatt is ajánlom)
  • 150 g fagyasztott erdei gyümölcsök
  • 10 g kókuszreszelék
  • semmilyen más édesítés nem kell, a kollagén édesíti
  • ~340 kcal
  • olyan gyümölcsöket választottam, amelyek nem erősen emelnek vércukorszintet, maga a kókuszjoghurt mint zsírforrás és a kókuszreszelék is segít ezt még jobban nyújtani
  • a gyümölcs egy részét a kollagénnel összeturmixoltam a kókuszjoghurttal, a többivel díszítettem: 2 perc az elkészítés és akár este is be lehet tenni a hűtőbe