30. | Főzz finoman! | Liszt helyettesítő ötletek

2022.03.18

Vitathatatlan tény: az étkezés befolyásolja a testsúlyunkat, de legalább annyira fontos az élvezeti érték is emellett. Ennél fogva sokszor idegenkedünk a diéta szó hallatán, mert azonnal az jut eszünkbe, hogy salátán, fehér húson kívül nem is létezik élet a testsúlyreformban. Pedig ez nem így van.

Az is egyértelmű, hogy a sikeres testsúlycsökkentéshez kell:

  • kalóriakontroll,
  • minőségi tápanyag,
  • tápanyagkontroll,
  • kísérletezés új ízek irányába.
Ami testsúly gyarapodáshoz vezetett, azon bizonyosan változtatni kell, tehát a fehér kenyeres, a búza lisztes és a sütis/csokis dőzsölést meg kell reformálni egy olyan étkezési kultúrára, ahol NEM KELL LEMONDANI arról, ami finom. Csupán meg kell tanulni úgy elkészíteni az ételeket, hogy azok megfeleljenek az iménti felsorolásnak.


Nem lehet büntetlenül falni a kalóriákat, de megvonni sem úgy kell őket, mint ahogy az sokak fejében él. A kalória csökkentett, fehér lisztmentes és cukormentes sütés kreativitást és mindenekfelett új élelmiszerek, ízek megismerését igényli.

Kísérleteztem én is eleget a konyhában. Számomra mindaddig nem volt tökéletes egy finomság, míg meg nem felelt az igényeimnek:

  • ne kelljen drága lisztet vásárolni hozzá,
  • el tudjam érni könnyen az alapanyagokat hipermarketekben,
  • könnyen lehessen dolgozni az alapanyaggal,
  • ne tartalmazzon hozzáadott cukrot és szükségesnél több adalékanyagot.
  • egyszerre legyen igaz rá, hogy fehér liszt helyettestő, kevesebb kalóriát tartalmaz és viszonylag zsírszegényebb.


5 kedvencem lett a sütéshez fehér liszt helyett:

  1. Darált magvak és maglisztek: Magam daráltam le aprítógépben vagy turmixgépben a mandulát, diót, kesudiót, tökmagot, mogyorót, de használni kezdtem a chia magot, a kókuszreszeléket is. Ez nagyon jellegzetes ízvilágot ad a muffinokba, palacsintákba, pohárkrémekbe. Általában zabos süteményekhez használom, de saját granolát is szívesen készítek belőlük palacsintához, muffin belsejébe.
  2. Zabpehely vagy zabpehely liszt: akár nagy szemű, akár finom zabpehely van a szekrényben, bármilyen palacsinta, muffin, pite készítéséhez tökéletes. Magas rosttartalmú, összetett szénhidrát, amely lassú felszívódása miatt sokáig telít, laktat, mérsékeli az inzulinreakciót. A zabkása a legelterjedtebb formája, pedig ennél százszor sokoldalúbb!
  3. Protein por (vegántól a tejsavó fehérjéig): Én a kezdetektől nem shake formában használom. Meg tudnám számolni 1 kezemen, hányszor ittam fehérje turmixot. Már az ismerkedésünk elején ráeszméltem, mennyire jól ízesít és ezáltal finommá tesz bármilyen smoothiet, süteményt, zabkását, palacsintát, muffint, levest, házi joghurtot, házi fagyit, házi krémtúrót, házi krémeket, chia pudingot, stb. Két dologra érdemes figyelni: 1. mindenképp bele kell számolni a napi fehérje fogyasztásba, tehát ezt is mértékkel és ésszel kell használni. 2. A tejsavó jellegzetes tulajdonsága, hogy szárítja a tészta állagot, ezért sütibe például mindenképp érdemes hozzáadni gyümölcsöt (pld. banánt, reszelt almát) vagy épp joghurtot/túrót, ami lazítja és nedvességet kölcsönöz az édességnek. A vegán proteinek és a kazein proteinek nem szárítják a tésztát. Bármely sütemény 100 egységnyi lisztből 25-30% proteint igényel maximum, ezért ha pld. 70g zabot használunk, ahhoz maximum 25-30g protein por elégséges. De én pld. 15-20g-mal is megelégszem. Ízesítek vele. Aki a tejsavót nem ihatja, a hidrolizált kollagén peptid alternatíva számukra.
  4. Útifű maghéj: Szemcsés, ideális tojásos alapú tésztákhoz, de például tojáslepényhez is. Sűrítés a célja, így mártások, szószok ideális fehér lisztmentesítő sűrítőanyaga is egyben. Rost, hatalmas nedvszívó képességű, íztelen, pont ezért nem rontja el az étel ízlés szerinti fűszerezését.
  5. Zöldség a süteményekbe: Furán hangzik, de konyhai kísérleteim legnagyobb felfedezése a zöldségek ereje édességekhez. Pld. a cukkinis browniem első kóstolásra kedvenc lett. Bármilyen zöldség alkalmas arra, hogy helyettesítse a liszt vagy vaj/margarin egy részét. A zöldségek nedvességet is kölcsönöznek a tésztának, így kekszekbe, muffinokba, pitékbe, palacsintákba ideális alapanyagok. Saját kedvenc zöldségeim ilyen sütikbe: cukkini, cékla, répa. Általában kakaós pitékbe vagy palacsintákba teszem (natúr kakaóporral).

Néhány ötlet a recepttáramból

Csomagok

Senorita program | 3 hetes étrend e-book

Az e-book tartalma: bővített Senorita program e-book 3 hetes variálható étrend bővített tananyag, főzést támogató rendszer és tippek programod megvásárlásával megajándékozunk egy 3.500 Ft-os kuponnal, amelyet 3.500 Ft értékben felhasználhatsz a Duciforradalom Senorita kollagéntermékekre 2022. novemberétől programodat és kuponkódodat a program vásárlásától számítva 10 munkanapon belül továbbítjuk részedre SZÁLLÍTÁSI  MÓDKÉNT KÉRLEK EZT VÁLASZD: SENORITA PROGRAM E-BOOK

3 500 Ft

LEFOGYOK PROGRAM

A MODUL elemei 24 hetes életmódprogramra: 160+ oldalas Mentorprogram nyomdai könyv 170+ oldalas Ételportfólió nyomdai könyv 1000+ ételrecepttel Heti menü 24 héten át hétfőtől vasárnapig - mealprep (dobozolás) módszertannal, bevásárlólistával, instrukciókkal, korlátlan élelmiszercserével Étrendtervezési módszertan elméleti és gyakorlati megvalósítása - a dobozolás művészetének megtanulása élelmiszer-útvonalakkal (minél egyszerűbb, minél költséghatékonyabb heti menük érdekében) Főzős és edukációs mini videók Zárt Program Facebook csoport 2022. december 31-éig Egyéb segédletek

26 000 Ft

Kovács Klaudia - Túlszeretni | NYOMDAI KÖTÖTT KIADÁS

Egy kövér lány voltam, aki egész életében le akart fogyni. Sokáig nem tudtam, hogy a bennem lakozó személyiségek miért csatáznak egymással. Hogy egyáltalán miért találkozom más és más arcaimmal, s miként kellene ezeket kezelnem. Nőként sok szerepet öltünk magunkra, még az előtt is, hogy párra lelnénk. Amikor csak az ÉN lakozik a lelkünkben és nincs mellettünk más, már akkor is sokféle módon jelenünk meg a napjainkon. Minden azzal kezdődött nálam a személyiségfejlesztésemben, hogy boldog akartam lenni. Viszont nem feltétlenül tudtam, ez mit is jelent. Elvárásokat támasztottam az elképzeléseimmel szemben, s ha bármi másként alakult, mint azt ahogyan én vázoltam kötelező kimenetelként, rögtön falakba ütközött az aktuális álomképem. Valahogy ilyen módon találtam rá az életemben az ételre, mint vigaszdíjra, mint egy láthatatlan barátra, aki sosem bánt, aki sosem beszél vissza, aki mindig örömet akar okozni, aki feltétel nélkül ki is elégíti a vágyaimat. E könyv írásakor már tudom, hogy a kövérség búcsút vett tőlem. Nem csak elértem az áhított testsúlyomat, de egy olyan életet is felépítettem, amelyben felelősséggel tartozom hozzám hasonló emberek döntéseiért is. Öt éve blogot írok a történetemről. Úgy kellett ezt a könyvet megírnom és az olvasó úgy olvashatja el a fejezeteket, hogy az a tény már befolyásolja az írottak értelmezését: sikerült lefogynom. Ezért a sorok legalább annyira elmesélt élmények öt év vonatkozásában, mint amennyire a jelenre vonatkozó felfedezések, felismerések is. Sőt, valójában a ma megtapasztalásaira lehet igazán értelmezni a változásomat. A könyv egyszerre a múltam, a jelenem és a remélt jövőm is.

4 990 Ft 7 990 Ft