Hányszor volt fogadalmad a januári FOGYÁS?

2018.12.27

2 évet töltöttem azzal, hogy saját régi fogadalmamat végre teljesítsem: lefogyok.

"Csak akarni kell..." - tartja a közhely, de vajon mennyire igaz az, hogy tényleg csak rajtunk múlik?

Régebben azt hittem, a fogyás elmélete pofon egyszerű: egyél kevesebbet, mozogj többet és akkor fogysz. Én be is tartottam rendszerint ezt a két nagyon egyszerűnek tűnő javaslatot. Jóval kevesebbet ettem és jóval többet mozogtam, mint a zabálási periódusaimban, s az eredmények szépen jöttek is eleinte, majd egy ponton az egész motivációm elillant, mintha sosem tartott volna velem a küzdelem során. Jött-ment, elhagyott és érdektelenné vált a fogyás, győzött a kalóriabombákban bővelkedő mértéktelen vagy rendszertelen étkezési szokás. Következménye ennek mindig az lett, hogy a kiinduló súlyhoz képest még kövérebb lettem és az évek alatt tudatom teljes birtokában hagytam a tükörképemet valamiféle számomra idegen emberré terebélyesedni. Hogy történt ez? Százszor feltettem magamnak a kérdést, majd belemártottam a nutellás üvegbe a kiskanalat és megnéztem a youtubeon valamelyik fogyi reality show soron következő epizódját - fejemben a nagy tervekkel.

A legnagyobb, legelszántabb fogadalmakat mindig óriási zabálások közepette - egyfajta kaja-búcsúztatóval megspékelve - fogalmaztam meg. Ma utoljára még megeszem. Így teltek a hetek, hónapok, míg végül örökké eljött a DECEMBER. A hónap, ami semmi másról nem szól, csak arról, hogy a szeretet lágy ölén mikulástól újév napjáig hódoljunk az ünnep adta felmentéseknek, a "most nem számít, mert karácsony van" zaba-szeánszoknak. És ráérünk majd januárban lemozogni az ünnepek alatt felszedett pár kilónkat. Minden évben. Forgatókönyv szerűen zajlott ez....

2016. decemberén megtörtént velem a csoda, ami azelőtt soha. Eldöntöttem, hogy tényleg ez volt az utolsó igazán kövér évem és megváltozom. Azért hívom csodának, mert nálam tényleg eljött a valódi változás és a tettek ideje. Eltelt 2 év és magam mögé nézve életem 2 legmozgalmasabb, legintenzívebb, legterjedelmesebb, legtartalmasabb, leghatékonyabb éve van mögöttem. Nem gondoltam, hogy ez a döntés úgy felforgatja majd az életem, hogy 2018. karácsonyán nem a karácsonyi menü lesz nálam terítéken, hanem az orvosi egyetem könyvei vagy épp az életmódprogramosaimnak készített vadonatúj 49 oldalas étrend ötlettár és menü könyv.

Mégis, ez maga a valóság, ahogyan az is, hogy hétről hétre egyre több bátor nő osztja meg fogyásban elért sikereit a Duciforradalom csoporttal. Ők már tudják, hogyan kell jól csinálni és milyen érzés sokkal elégedettebbnek lenni.

Kezdjetek bele tudatosan és sikerre ítélve!

Az életmódváltás sikere 5 tényezőn és 4 alapvető kérdésen/döntésen múlik!

Tényezők a fogyásban:

  1. Életkori sajátosságaid
  2. Hormonháztartásod működése
  3. Életviteled, belső erőforrásaid & egyensúlyod illetve a környezeted
  4. Meglévő szokásaid
  5. Étkezési sajátosságaid

Magyarázat:

  1. Minél később kezded, annál nehezebb fogyni
  2. Hormonális egyensúlyt kell feltárni és teremteni
  3. A környezeted és önmagad ismerete elengedhetetlen a motiváció fenntartásához
  4. Fogyni akkor tudsz, ha új szokásokra váltasz
  5. Semmi nem támogat jobban, mint a helyes és személyedre alakított étkezési szokásaid

Kérdések/döntések a fogyáshoz:

  1. Meddig használod még a kifogásokat?
  2. Hanyadszorra kezdtél neki eddig egyedül, amely sikertelenül végződött?
  3. Mikor látod be, hogy segítséggel könnyebb lenne, ha eddig nem ment önállóan?
  4. Miért lenne fontos és időszerű igazán úgy élned, ahogy Te szeretnél?

Magyarázat

  1. Halogathatod még, sosem lesz tőle könnyebb
  2. Minden fogadalom kevés komplex rendszer és motiváció nélkül
  3. Hányszor kezdted el egyedül és hányszor nem ment? Kérj segítséget!
  4. Az idő, amit ducin vesztegetsz el, értékes tartalmat vesz el tőled, hiszen feszélyez, visszahúz, boldogtalanná tesz

Őszintén gondold végig, hogy eddigi fogyási terveid közül hány adott olyan löketet, amely kitartott a végcélig? Ha kitartott, tartod-e legalább 1 éve? Van, akinek ez egyszer csak sikerül, de legtöbbünknek nem. Ez nem szégyen, hanem az emberi természet fura sajátossága. A nem megfelelő étkezési rendszer, a folyamatosan sikertelen koplalás-hízás a hormonháztartást összezavarja, ezért sem mindegy, meddig vársz az életmódváltás helyes rendszeréig.

Nagyon akarod a változást, rendkívül lelkesen vágsz bele, erőtől duzzadóan csinálod, aztán egyszer csak elhagy a motiváció. Az oka az, hogy nem jól csinálod. Ezért belefásulsz, belefáradsz, elhagy az aktivitás, s egy idő után minden mindegy lesz. Túl sokat kell önállóan gondolkodnod, tervezned, kitartanod, miközben alig van időd a család, a munka, a háztartás mellett magadra. A rohanó életedben a fogyókúrának soha nincs jó időzítése, örökösen csak egy plusz teher a válladon, miközben a világon mindennél jobban vágysz arra, hogy végre lefogyj, végre pontot tegyél az egész végére, mert így egész egszerűen nem vagy boldog. Emellett valószínűleg piszkál érte a párod, az édesanyád vagy épp a kollégáid, de még a közösségi oldalon virító BOLDOGSÁG-ÁRADAT IS, ahol mindenki karcsú, mindenki csilli-villi kajákat posztol, mindenkinek kockás a hasa, csak Te takargatod magad örökké és Te adod fel folyton évről évre.

Hány olyan szilvesztered volt, ahol megfogadtad, hogy január 2-ától lefogysz? Ha eddig az összes próbálkozásod egyedül sikertelen volt, akkor lásd be, hogy Te is azok közé tartozol, ahová a többség, akiknek útmutatás, támogatás, tudásanyag, rendszer, szabályok és éhezésmentes fogyás kell megvonások, koplalás nélkül. A kulcs azon van, hogy megmutatják, kiszámolják, eléd teszik a megoldást, a rendszert, a recepteket, a mennyiségeket, a tudást. Csak használnod kell. Teljesen mindegy, hogy kitől, de segítséget kell kérned. Az összes életmód tanácsadóhoz, edzőhöz, táplálkozási szakértőhöz fordulhatsz, de ne várj tovább! Valakitől kérd a megoldás kulcsát, mert egyedül eddig nem tudtad végig csinálni. Ha nem tőlem kéred, akkor keress valakit, aki támogatni fog.

Ha az E.l.i.t rendszerét választod segítségül, a következő eszközökkel segítelek 12 hónapon át:

1. 83 oldalas, vadonatúj személyes e-bookot kapsz, amely elmagyarázza a program módszertanát, bemutatja a hormonháztartásod működését, eligazít az életmódváltás lépésein.

2. Komplex, átlátható vadonatúj rendszert adok, amelyre egy 49 oldalas teljes étrend ötlettárat, menükínálatot kapsz EGY ÉLETRE. A fogyás első pillanatától a megtartásra készülsz, mert itt nem lesz megvonás, nem lesz kiiktatás, nem lesz sanyargatás vagy éhezés. Jóllakva, finom ételeket fogyasztva fogysz. A menükínálat folyamatosan frissül, bővül a 12 hónapon át.

Az étrendtervezés két lehetőséget kínál:

A.) Szabadon tervezhetsz tetszés szerint, én csak azt mondom meg, hogyan tedd ezt, milyen élelmiszerekből, mennyit ehetsz egy adott napon és innentől szabad kezed van. A mennyiségeket látod, azt tervezel, amit csak szeretnél. Neked van megalkotva az élelmiszer-tábla mennyiségekkel együtt.

B.) Komplexen összeállított menüket kínálok, ahol A-B-C-D-E-F-G menüskálán belül az egyes étkezésekre (4-5 étkezés) szabadon kiválasztod azt, amit szeretnél enni és megtalálod az ehhez szükséges számodra előírt mennyiségeket minden hozzávaló alapanyagra (pld. 125g pulykamell, 50g bulgur, 1ek. mustár, 30g sajt, 1 ek. tejföl, stb...). Vagyis végtelen sok variációt kínál számodra napi teljes menükre, amely ki van makrózva neked.

2. 200 oldalas önfejlesztő munkafüzetet adok, amiben az első lépésektől az utolsóig 10 blokkon keresztül feltérképezed azokat a tényezőket, amelyek eddig hiányoztak:

  1. Miért vagy érzelmi evő, hogyan tudsz tenni ellene?
  2. Hogyan menedzseld az idődet, hogy legyen elég a fogyásra?
  3. Hogyan győzd meg a környezetedet arról, hogy támogasson és melléd álljon?
  4. Hogyan tűzd ki a célodat, hogyan mérd azt vissza, hogyan érd el, mit kell ehhez megtenned?
  5. Hogyan állj ellen a kísértésnek és hogyan tudsz különbséget tenni étvágy valamint éhség között? Mikor és hogyan tudj nemet mondani a zabálásra?
  6. Honnan meríts akaraterőt és motivációt és azt hogyan tartsd fenn?
  7. Hogyan válts régi rossz szokásaidról az új, támogató szokásaidra?
  8. Hogyan aknázd ki a lehetőségeidet, hogyan űzd el a gyengeségeidet?
  9. Hogyan tudsz a belső hangoddal önmagad támogatója lenni a stresszben (munkahely, család, magánélet)?
  10. Ezekhez segédleteket is adok

3. Zárt csoport tagságot adok, ahol napi szinten jelen vagyok és segítelek. Nem csak kiküldöm a programodat. Folyamatosan segítek, ha elakadsz, ha támogatás kell. Ezt megteszi a többi tag is, akik rendkívül aktívan megosztják mindennapjaikat, receptjeiket, ötleteiket, sikereiket.

4. 10-15kg-onként az egész étkezési rendszert újra számoljuk és mindig arra a tápanyag szükségletre állítjuk be, amelyre éppen szükséged van, hiszen a fogyás magában hordozza azt is, hogy energiaszükségleted változik. Vagyis a kezdő étrendedet úgy változtatjuk, hogy az nyomon követi a fogyásodat.

5. Lehetőség van online konzultációra, ahol nem csak írásban, szóban is egyeztethetünk arról, hogyan indulj el, mit tegyél, ha elakadtál és segítek eligazodni a tervezésedben.


Ha úgy érzed, egyedül nem megy, csatlakozz!

Egyedülálló tagdíj 22.000 Ft 12 hónapra 2018.12.31-éig történő program jelentkezés esetén (fizetés és program kezdés januárban)