Hétfői vásárlás - tudatosan

2021.03.01

Korán reggel kezdtem a gyalogtúrámat. Lipóti pékség, zöldséges. Ez a két úti célom volt. Gyalog. :)

Miket vettem?

  • natúr joghurt
  • kefir
  • jégsaláta
  • bébi spenót
  • banán
  • avokádó
  • koktélparadicsom
  • édesburgonya
  • lipótiban pur-pur - ez a képre nem fért rá :)

Minden életmódváltónak 2 lehetősége van:

  • Az egyik, hogy pontosan megtervezel egy hétre előre minden fogást, hogy mit eszel, főzöl, erre tanítalak minden igyekezetemmel.
  • A másik út, hogy jól variálható alapanyagokat vásárolsz, amiből akár 3-5 féle ételt is tudsz főzni. A 90 napos haditerv 8. leckéje rengeteg tippet ad ahhoz, hogy mi mindent lehet enni reggelire, ebédre, vacsorára.

Ha én csak úgy azt enném, amihez kedvem van, amit megkívánok, akkor sorolom mi lenne az:

  • mars csoki
  • kakaós csiga
  • mcreggeli
  • hamburger
  • pizza
  • gyros
  • somlói galuska
  • És még vagy 5000 étel...

-----> Ezzel nem is lenne baj, de ha ezt minden nap megtenném és így tenném, akkor a teljes tudatosság kikerülne az életemből és nem hogy nem fogynék tovább, 100%-osan újra híznék. Az itt felsorolt ételeket is be lehet iktatni az étrendbe. De ha csak úgy és akkor eszed ezeket, amikor épp megkívánod, soha nem fogod tudni, mennyi kalóriapuffered van a napon és teljesen elvész a kontroll is.

Az egyetlen megoldás a TERVEZÉS, A TUDATOSSÁG!


Előre kigondoltam, ezen a héten milyen elfoglaltságaim lesznek. Máris szemben találkoztam egy akadállyal. Szerdán lett volna az 5. futó edzésterv szerinti edzésem, miközben aznap ügyvédhez, bankba megyek vidékre (tudjátok az eladómmal felbontom az adásvételi szerződést és a bankban is fel kell mondanom a leszerződött, ki nem folyósított jelzáloghitelemet), azaz 11-18 óra között offline leszek. Tehát ugrott a szerdai edzésem.

Újratervezés.

Ebbe kalkuláltam bele azt is, hogy szerdán úton leszek, 500 km-t fogok vezetni, közben A-ból B-be megyek. Na ilyenkor szokott hiba lenni az, hogy "majd útközben eszem valamit...". Tedd a szívedre a kezed, hányszor ugrottál be ilyenkor az autópályán a mekibe vagy a KFC-be vagy a benzinkutas shopba és vettél le a polcról csokit, csipszet, kólát, túlélő kaját az útra. Sokszor. Igaz?

Na ez az, ami néha belefér, de ha mindig így döntesz, akkor már nem jó az irány.

Biztosan saját kenyérből, saját kencémből fogok úti pakkot dobozolni magamnak. Majd mutatom!

Ott tartottam, hogy a heti bevásárlásomhoz vásároltam olyan élelmiszereket, amik hiányoztak.

  • Banán, spenót: smoothiehoz
  • Joghurt, kefir: házi gyümölcs joghurthoz, tzatzikihez
  • Édesburgonya: körethez
  • Avokádó kencének (recept: avókádós krém 'ala Dia)
  • Paradicsom salátába és szendvicshez
  • Málna: joghurthoz és smoothiba, meg kis snacknek

Sokkal könnyebb úgy tartani az életmódváltás szokásrendszerét, ha az alapszabályokat mindig szem előtt tartjuk:

  • tervezés
  • tudatosság
  • újratervezés, ha szükséges
  • előbb gondolkodom, mint cselekszem
  • nem halogatok
  • nem mondom azt, hogy "ma már mindegy..."