Karantén menü ötletek |  Magos nasi

2020.04.03

Az otthonlét egyik árnyoldala, hogy bármennyi házimunkát vagy otthon végezhető tevékenységet is látunk el, a "normális" hétköznapok ide-odalátogatása, a jövés-menés abszolút korlátozódott. Aki teheti, otthon marad és ebben a létezésben jóval könnyebb túlenni magunkat. Nem feltétlenül a mennyiségek változhatnak, inkább a gyakoriság, hiszen akaratlanul is gyakrabban csipegetünk - akár unalomból, akár tv-nézés közben, akár a gyerekkel való tanulás alatt. Lényegében a nassolás láthatatlanul szőheti körbe az egész napunkat, s mi magunk észre sem vesszük.

Mindemellett sokan tényleg lényegesen kevesebbet mozognak, mint azelőtt. Nem olyan könnyű megoldani otthon, gyerkőcök mellett a bezártságot, nincsenek nyitva a felelős edzőtermek és legtöbbször az otthoni tornára meg a motiváltság is hiányzik. Persze, ez nem jellemző mindenkire, de lássuk be, ez most egy olyan helyzet, ahol kevesebb az aktivitás és több az otthonlét.

A csoki, a csipsz, az ízesített kekszek, cukorkák és apró sütik helyett rengeteg "nassolni valót" lehet a konyhapultra varázsolni, amelyek fogyasztásakor nem kell feltétlenül attól félni, hogy elszáll a kalória, vagy ha néha el is száll, nem mindegy, hogy miből készül az a nasi. Egy zsírtól és cukortól finom tábla csokoládé apró kockánként nem tűnik soknak, de ha az egész végére értünk, már ott van simán az 4-600 kcal, pláne, ha nem csak egy tábla van összetörve, vagy ha nagy csomaglásban vásárolt mini csokikat gyűjtünk egy kosárban. LOL.

Ha már nasi, akkor legyen benne értékes tápanyag is, jó zsírforrásból álljon és lehetőleg hozzáadott cukrot már ne tartalmazzon.


Házi magos édesség

Hozzávalók: lenmag, fenyőmag, makadámdió, dió, mandula (bármilyen mag lehet), aszalt szilva, szárított banán/vagy más, kókuszreszelék, víz

Első lépés, hogy előmelegített sütőbe helyezünk pirítani minden magot, amit fel fogunk használni, 5 perc elég. Eközben egy aprító gépbe helyezzük az aszalt szilvát, kókuszreszeléket, szárított banánt és fél dl vízzel ragadósra daráljuk. Olyan állagot kapunk, mint a bolti müzli szeleteknél. Kivesszük a sütőből a magokat, hozzá keverjük a szilvás masszához és visszatesszük a sütőpapírra kilapítva az összekevert masszát. Ezután még 10 percre visszatesszük a sütőbe. Kalória értéke nagyon magas, de minden összetevője nagyon finom és nagyon egészséges. A magok jó zsírok, az aszalt szilva finom. Kb. 10 apró aszalt ananászt is csempésztem bele. Ez itt nekem 8 adag. Tehát tényleg óvatosan bánok vele, mert a magvak zsír makrójuknál fogva magas kalória értékkel bírnak. Maga az étel az aszalt gyümölcsökön kívül egyéb cukrot nem tartalmaz. Egy morzsát kapunk, ami kellően átpirult, összesültek egymással az összetevők a 180 fokos sütőben. Ha valódi müzli szeletet szeretnék, akkor kötőanyag is kell, pld. méz, amely össze is ragasztja. Akkor nagyobb mennyiséget kell használni, ahol valódi tömb gyúrható belőle a tepsibe. Nekem csak egy kis magos, szilvás ropogós volt a cél uzsonnára. Kb. egy evőkanálnyi egy adag.