Karantén menü ötletek | Egész napi menüsor - CSÜTÖRTÖK

2020.04.13

Gyakran nyúlok vissza receptjeimnél a gyerekkoromhoz. ...Amikor még nem foglalkoztatott a fogyókúra kérdése, amikor még meleg kakaó várt az asztalon. Felnőttként sok mindent másképp készítek el, saját felnőttkori ízlésemre és fantáziámra szabom az ételeket. Olyan zöldségeket kedveltem meg az életmódváltás alatt, amelyekről azt gondoltam, nem szeretem. Emiatt ma már úgy vagyok vele, hogy semmire nem mondok nemet, hiszen sokszor az ízesítésen is múlik, hogy finom-e egy étel. Az is lehet, hogy csak rossz élmény fűz például egy egykori menzás ételhez. Igyekszem kipróbálni új dolgokat is, ilyen a chia mag, de ezen túlmenően nem látom fontosságát igazán nagy szuper food-oknak, mert hiszem, hogy nem attól lesz az egészséges táplálkozás valóban hasznos, mert drága liszt és magkeverékeket, illetve manipulált élelmiszereket vásárolunk, amelyekre minden mentes vagy szuper élelmiszer kategória van címkézve. Inkább az a kérdés, mennyire étkezünk változatosan. Ez pedig tényleg csak fűszerezés, fantázia és kedv kérdése még ebben az időszakban is. Fel lehet dobni pofon egyszerű ételeket igazán kívánatossá is, ezzel elkerülve, hogy unalmas legyen a menü.


Csütörtöki menüm:

  1. Reggeli - bundás kenyér
  2. Tízórai - kakaós, banános chia puding
  3. Ebéd - palóc leves
  4. Uzsonna - fahéjas alma szeletek
  5. Vacsora - tonhal saláta

Bundás kenyér. Gyerekkorunk kedvence, legalábbis nekem biztosan. Szerintem reszelt sajttal, tejföllel és paradicsommal az igazi. Ha csak reszelt sajtot és tejfölt használunk, lángos jelleget kaphatunk.

Rengeteg módon fel lehet dobni. Hagymával, pirított zöldségekkel, sült sonkafélékkel, baconnel. Azt fontosnak tartom, hogy bármilyen zöldség mindig legyen mellette.

Készíthető úgy is, hogy a két kenyér szelet közé tesszük a sajtot, a sonkát, akár paprikát, gombát, hagymát, fokhagymát és így sütjük össze tojásba forgatás után. Ekkor töltött bundás kenyér lesz a végeredmény. Nem kell sok zsiradék a hiedelemmel ellentétben, kevés olajon is tökéletesen megsült.


Fahéjas almaszeletek. Életmód programosaim tudják, ezt a kis étkezésre tökéletes ételt gyakran eszem én magam és ajánlom is, mert az egyik legegyszerűbb, leggyorsabb finomság, s egész évben rendelkezésre áll hozzá az alma. Lehet kockára vágni, de ilyen karikákat is szeletelhetünk. Fahéjjal karamellizálva olyan édességet kapunk, ami tényleg rostos, finom és nem igényel nagy főzést. Néhány szelet olajos magot érdemes mellé elropogtatni a vércukor emelkedés lassításáért.

Kakaós, banános chia puding. Banán, chia mag, kakaópor és tej/növényi tej szükséges hozzá. Érdemes már előző este vagy pár órával a fogyasztás előtt elkészíteni, mert a chia így fogja magát teljesen megszívni és puding állagúvá varázsolja a krémet.

Van, aki protein port is szokott bele tenni az édesség kedvéért. Ha a banánt megkaramellizáljuk egy kis serpenyőben, vagy nagyon érett banánt használunk, akkor szerintem nem kell bele plusz édesítő. A banánt, a tejet/növényi tejet és a kakaóport összeturmixoljuk és bele kanalazzuk a magot, átforgatjuk, majd hűtőben hagyjuk dermedni és "pudingosodni".


Palócleves. Az egyik legtartalmasabban elkészíthető levesünk a babgulyás után. Ez az a leves, amit szabadon lehet saját ízlésre szabni. Az alap recept szerint van benne burgonya, répa, zöldbab, hús és tejfölösen készül. Azért gondolom, hogy bárhogyan saját ízlésünkre tudjuk fejleszteni, mert gyakorlatilag tényleg bármit tehetünk bele a fentieken túl: gombát, gyökérzöldségeket (karalábé, fehérrépa), hagymát, cukkinit, zellert, karfiolt, édesburgonyát is. Van, aki galuskát is szaggat bele, én nem szoktam. Valóban akkor igazán finom, ha tejföllel van besűrítve. Ropogós, sütőben pirított zsemlével, cipóval igazán finom és olyan tartalmas étel, hogy második fogást nem is igazán kíván. Ha mégis, némi frissítő gyümölcsöt még el lehet csipegetni utána. Ez csak szokás kérdése.


Tonhal saláta. Olyan salátaféle, amit szintén lehet végtelen módon variálni. Az én kedvencem: oliva olajos tonhal, főtt tojás, jégsaláta, roppanósra párolt zöldbab, paradicsom, kígyóuborka, pici bacon, fokhagyma, vörös bab, zöldfűszerek. Öntetnek nagyon jól passzol egy pici tartár, de az én igazán kedvelt dresszingem az oliva olajos, citromos, kapros öntet. Minden salátához kiváló és alakbarát verzió. Ez az a saláta, ami nekem valamiért ropogós pirítóst is kíván. :)