Karantén menü ötletek | Egész napi menüsor - SZERDA

2020.04.12

Emlékszem, kislányként nem rajongtam a zöldségekért, kivéve a friss, érett paradicsomot. A minap azon gondolkodtam a roham léptekben megejtett zöldséges bevásárlásomnál, hogy mennyire hiányoznak gyerekkorom igazi zöldséges ízei. Akkoriban teljesen másfajta paradicsomokat ettünk. Igaz, én vidéken nőttem fel és a gazdálkodás ott nagyon népszerű. Nagyanyáim még szedtek paradicsomot, krumplit és dinnyét is a földjeiken.

Az a paradicsom, amibe beleharaptunk és szinte érezni lehetett a föld ízét, önmagában is annyira finom és ősi ízorgia volt, amit a mai napig nem lelek. Egyszer-egyszer egy-egy fürtös paradicsomot el tudok csípni, de az a zamat soha nem jön el újra, amit gyerekként imádtam.

Ennek ellenére tudom, mennyire fontos a bőséges zöldségfogyasztás, a rostok bevitele, ezért igyekszem tényleg minden nap több étkezésembe is beletenni.


Szerdai menüm:

  1. Reggeli - szendvics
  2. Tízórai - banános-mandulás turmix
  3. Ebéd - zöldséges brassói
  4. Uzsonna - zselatinos gyümölcs kehely
  5. Vacsora - brokkoli főzelék

Szendvics. A legnépszerűbb hideg élelem a magyarok asztalán. Ebbe aztán mindenféle jó mehet, úgy is finom lesz. Egy szendvics soha nem lesz unalmas, mert végtelenül variálható. Érdemes újdonságokat is belevinni, akkor még inkább tápanyagban gazdag és ízletes lehet. Egy alap szendvics általában vajjal, vajkrémmel vagy akár májkrémmel készül. Kerül rá felvágott, sonka, kolbász, sajt és valamiféle kerti zöldség. Esetleg majonéz, ketchup. Ha nagyon fel szeretnénk dobni, akkor kísérletezhetünk saját krémekkel. Zöldségalapúakkal, vagy piríthatunk gombát, hagymát, süthetünk rá tükör tojást. Erről fogok hozni külön posztot, mert úgy gondolom, alulértékelt étel ahhoz képest, mi mindent lehetne kihozni belőle.


Zselatinos gyümölcs. Számomra ez a megunhatatlan gyors, akár vendégvárós desszert is.  Bármilyen gyümölcsöt lehet használni, fagyasztottat kiolvasztani, frisset összevágni, a kettőt kombinálni. Lényegében pont úgy készül, mint egy gyümölcstorta teteje, csak kis pohárkákba öntöm a felhevített zselatint. Ici-pici barna cukrot szoktam hozzá önteni, hogy a zselatin is édes legyen. Lehűtve érdemes fogyasztani, amikor megdermedt pár órát.

Banános mandulás turmix. Banán, valamilyen tejtermék, mandula és igény esetén édesítés vagy protein por mehet hozzá. Ahogy én szoktam készíteni:

1. Kókusztejes, kókusz ízű proteines, banános, mandulás turmix

2. Mandulatejes, mogyoró ízű proteines, banános, mandulás turmix

3. Görög joghurtos, banános ízű proteines, banános, mandulás krém turmix

4. Zsírszegény krémtúrós, vaníliás ízű proteines, banános, mandulás túrókrém


Zöldséges brassói. A burgonyát lecserélem, mert nem feltétlenül csak így készíthető egy jó brassói. Ami kell hozzá: sok fokhagyma, fehér hagyma, rengeteg variációs zöldség, bacon, pulyka tokány (bármilyen hús jó hozzá).

Alapként hagymát és fokhagymát pirítok olajon, paprikával, fűszerekkel, majd rádobom a bacont és a pulyka tokányt. Amikor már majdnem kész, akkor dobom hozzá a zöldségesek, hogy még roppanósak maradjanak, ha teljesen átsült a hús. A burgonya helyett zellert használok. Megy bele paradicsom, zöldbab, paprikafélék. De akár lehet cukkini, padlizsán, répa, gomba is.

Persze maradhat akár burgonya is, aki úgy szereti, így is mehet mellé rengeteg zöldség.


Brokkoli főzelék. Brokkoli, pici tejföl, zabliszt és fűszerek kellenek. A brokkolit csak elkezdem főzni pici vízben, só, bors, kapor és rengeteg egyéb zöldfűszer mehet hozzá, meg persze jó sok fokhagyma. Alig teszek alá vizet, hogy tényleg főzelék állaga legyen majd. Én az egészet le szoktam a végén turmixolni, miután a tejfölből és zablisztből készítek rántást. Így tényleg nagyon krémes és sűrű lesz a turmixolás után. Ha napi makrókba belefér, egy kis pirított csirke/pulyka is mehet hozzá, de akár egy főtt vagy tükör tojás is megteszi. Ám nagyon ízletes feltét nélkül is.