Konyhatündérek formarobbantó étrendje - 14/2. egész napi menü ötlet

2018.10.24

2. egész napi menü ötlet

1. étkezés: banánkenyér

2. étkezés: sült répafalatok

3. étkezés: húsleves zöldségekkel, főtt hússal

4. étkezés: epres krémtúró

5. étkezés: tükörtojással sült padlizsán

Az étrend receptjeihez lapozz a formarobbantó receptes e-book letöltéséhez.


Napi gondolatok a menü mellé

Önvizsgálat

Diétáim második napját sokáig alig ismertem. Szomorú tény, de az emberek legtöbb fogyókúrás lelkesedése egy napot sem bír ki. Vannak persze acélos kitartó szívű hősök, de belőlük él kevesebb a világon. Egy-egy periódusban persze bárki képes jelentős fogyásra, de 95% annak az esélye, hogy a fogyókúrák leadott súlya vissza is kúszik nagyon hamar. Emögött számtalan életviteli, mentális és persze egészségügyi ok is húzódik, s az esetek többségében nem helyezünk elég hangsúlyt azokra a folyamatokra, amelyekre nekünk lenne ráhatásunk. Amikor a pénzügyi munkám során az értékesítési területen évről évre érkeztek a teljesítmény elvárások felém, az elért siker nagyban függött az ügyféltől is, akinek bármit értékesíteni szerettem volna. Egy aktuális életcélt nem lehet csak úgy akarni. Hiába mondtam én az ügyfélnek, hogy ugyan vegyen már fel lakáshitelt kedvező kamattal, ha nem akart új házba költözni. Feladatom volt viszont, hogy helyes pénzügyi döntésekhez megfelelő tanácsokat tudjak adni és ezáltal olyan igényeket felmérni, amelyekről az ügyfél önmaga keveset gondolkodik. A fogyókúra és a tanácsadó-ügyfélkapcsolat között rengeteg közös pont megtalálható. Ezért nem titkolom, hogy a mai napig használok önmotivációra olyan technikákat, amelyeket én az ügyfeleimnél is alkalmaztam.

Az igényfelmérés, az élethelyzet felderítése, körüljárása és a megfelelő kérdések felvetése a legtöbb életmódváltó esetén KIMARAD a reform indulásánál és egész egyszerűen valós önvizsgálat, reális megvalósítási terv nélkül kezdenek bele túlsúlyos emberek az önsanyargató szakaszokba. Sokszor vágnak neki a fogyás-hízás ritmusos váltakozásába és észre sem veszik sok-sok év távlatában, hogy valójában soha nem váltottak még életmódot, csupán időszakos reformokat illesztenek be az egészségtelen, testet terrorizáló életformájukba. Egyszer, időszakosan odafigyelnek magukra - legalábbis ezt hiszik, majd amikor látszatfogyásuk a tetőfokára ér, egyik napról a másikra visszatérnek a korábbi rossz szokásokhoz és kezdetét veszi a visszahízási roham. Megkönnyebbülten nyúlnak újra a finomabb falatokhoz és elhitetik önmagukkal, hogy megérdemelték és egy pici jutalmazás után majd odafigyelnek a súlytartásra. A mértéktelen "újraevés" alatt persze a fogadalom emléke homályba vész és néhány hét vagy hónap leforgása alatt rosszabb fizikai állapotban állnak a mérlegre, mint legutóbbi próbálkozásuk első napján.

Gondolom sokan felszisszenek most, hogy ez a felvezetést róluk is írhattam volna. Minden fogyókúrázó ugyanúgy cselekszik, ezért gyakorlatilag tényleges életmódváltás nélkül az elméletem valóban igaz szinte mindenkire. Ezért fel kell tenni a nagy kérdést, hogyan lehet másképp csinálni, hogy ennek a rosszul beidegződött zsákutcának végre legyen kijárata.

Másképp kell csinálni!

Az első lépés minden fogyási tervben azzal kezdődik, hogy a fogyni vágyó az étkezését kezdi átalakítani és mozogni is nekilát. HELYTELENÜL kezd bele az egész folyamatba! Nem lehet valós célok és tervek nélkül semmit sikerre vinni. De még ennél is fontosabb, hogy amikor bárki meg szeretné változtatni viszonyát az étellel (hiszen hízni csak úgy lehet, hogy többet ettünk a kelleténél), akkor először az önmagában lezajló mentális folyamatokat kell átgondolja. A táplálkozás egy eszköz, a mozgás egy segítség, de a lelki háttér megteremtése a stabil pont a fogyáshoz.

  • Miért eszünk folyton többet, mint kellene?
  • Miért eszünk számunkra nem előnyös ételeket akkor, amikor épp nem fogyókúrázunk?
  • Miért engedjük az elért eredményeket elúszni?
  • Miért nem érdekel bennünket hízási időszakban a tény, hogy nem csináljuk jól?
  • Miért térünk vissza örökösen a rossz szokásokhoz?
  • Miért nem tudunk hosszú távon elköteleződni az egészséges életmód mellett?

Ez a számtalan felmerülő kérdéskör néhány megválaszolatlan tétele. Számos egyéb kérdést ideírhattam volna, az egész gondolatmenetem vezérfonala az, hogy a fogyókúrába kezdők egyáltalán nincsenek tisztában azzal, hogy:

  • milyen erősségeik vannak, amelyek segítik őket a fogyási tervben,
  • milyen gyengeségeik vannak, amelyek örökös hátráltatást idéznek elő,
  • milyen lehetőségeik vannak, amelyeket nem ismernek fel,
  • milyen akadályokat gördítenek maguk elé, amelyeket észre sem vesznek.

Az egyedül fogyókúrázók 95%-a a döntés pillanatában kudarcot vall, mert semmit nem csinálnak másképp, mint korábbi fogyási kísérleteik alatt. Legtöbb esetben ugyanazt teszik:

  • Koplalnak, magazinok divatdiétáit próbálgatják
  • Időszakos programokra jelentkeznek vagy követik azokat
  • Belevetik magukat a mozgásba felkészületlenül
  • Gyors eredményeket várnak
  • Türelmetlenek
  • Nem tartanak önvizsgálatot
  • Nem terveznek (eleget)
  • Nem kérnek segítséget
  • Ha segítséget kérnek, nem élnek a kapott eszközökkel
  • Halogatnak, elodáznak
  • Nincs motivációjuk és szorgalmuk vagy elmegy a kedvük hamar

A testünk 3 működő területen kommunikál egymással: agy, gyomor/bél, szív. A testünkben lezajló folyamatok java része hormonok száguldozásával jön létre, az információk eljutnak kiindulási helyről a sejtekhez és a megfelelő feladatokat ellátva szervezetünk testi, érzelmi jelekkel reagál ezekre. Fogyókúra esetén, ha jelentős megvonásokkal próbálkozunk táplálkozni, a gyomor/bél és agykapcsolat hamar olyan érzelmeket fog közvetíteni, amelyek miatt gyorsan változtatni szeretnénk hangulatunkon és ezt legtöbbször evéssel idézzük elő. Ezért nem vagyunk képesek hosszú távon megvonásokkal élni. Egy jól megválasztott étkezési struktúra nagyban támogatja azt az életmódváltó feladatot, hogy tervezetten, önmagunk feltérképezése közben igyekezzünk a testsúlyreformot véghez vinni. Egy örökös csirke-saláta-rizs étrend soha nem lesz célravezető. A fitnesz versenyzők sem képesek egész évben versenydiétákra, pedig az ő kitartásuk atombiztos. Egy hétköznapi célokkal bíró ember hogyan is lehetne képes örökké megvonni magától mindent, ami jól esik? A második napi menüm csak olyan ételeket tartalmaz, amelyek segítenek a jól-lét megteremtésében és egy duci test-lélek kapcsolatot egységben tartanak. Egy valóban túlsúlyos test, ahol nem pár kg túlsúly van, hanem jóval több, teljesen másképp működik és más érzelmi síkon mozog az egész folyamat.

Ha duci vagy, pontosan tudod miről beszélek:

  • amikor a családod örökösen bánt a súlyod miatt, hogy fogyjál le
  • amikor a kollégák folyton cukkolnak azzal, hogy úgysem tartod be vagy próbára teszik a kitartásodat kaja kínálgatással
  • amikor a piacon utánad kiáltanak, hogy a méretedben is van ruha
  • amikor egy orvos azt mondja neked, hogy nem kell enni és majd lefogysz és nincs nagy titok ebben
  • amikor ingerültté válsz a tartós ételmegvonástól
  • amikor mindenki ehet körülötted, csak te hízol örökké
  • amikor a gyerekeddel nem tudsz a játszótéren futkározni
  • amikor a strandon fel sem mersz kelni a törülközőbe bugyolált testeddel
  • amikor tetszik egy ruha a boltban és csak 46-osig van méretezve
  • amikor a szobabicikli nem látszódik ki a ráteregetett ruháktól
  • amikor rád rohad az összes szuperfood a kamrában
  • amikor már megint eltelt egy év és még mindig nem jutottál előrébb.

S itt jön a kérdés, amelyet ideje lenne feltenni magadnak: Mindent megtettél, amire NEKED volt ráhatásod és csak rajtad múlott (volna)?

Elhiszed, hogy hosszú távon nem fog segíteni a koplalás, az önsanyargatás és egy valós, élhető módszerrel kellene végre nekilátnod? Mindenki átesett ezen. Mindenki végig csinálja az alacsony kalóriás és divatdiétákat. A kérdés, kinél mikor jön el a pillanat, amikor ráébred végre, hogy egy fenntartható, élhető, betartható konyhareformra és életreformra van szükséged, másképp sosem kerülsz ki az ördögi csapdából. 12 évem ment el erre. Ne hagyd, hogy ennyi időd elvesszen és tanulj a hibámból.

A 14 napos étrendemben igyekszem megmutatni, hogy ezt úgy is lehet csinálni, ha nem éhezel, de mégis egészséges alapanyagokból főzöl és tartósan be tudod illeszteni az életedbe az egészséges életvitelt. Az ingyenes táplálkozási ebook és a Formarobbantó Receptes ebook segítségedre lesz az alapok elsajátításában. Ha úgy érzed egyedül nem megy és segítség kell, segítő kezekre találhatsz a Duciforradalom csoportban és a programokban.



Konyhatündérek formarobbantó étrend 14 napja:

Konyhatündérek formarobbantó étrendje 14/1. nap.


OLVASS TOVÁBB! - Van még pár bejegyzésem, ami érdekelhet.
Ha van kedved, tarts velem az egészséges életvitelt bemutató utamon és kövess a facebook oldalamon illetve csoportomban.