Konyhatündérek formarobbantó étrendje - 14/7. egész napos menü ötlet

2018.10.30

7. egész napi menü ötlet

1. étkezés: málnás zabkása

2. étkezés: mandula

3. étkezés: székelykáposzta 1/2-ed adag

4. étkezés: székelykáposzta 1/2-ed adag

5. étkezés: ananászos pulykasaláta

Az étrend receptjeihez lapozz a formarobbantó receptes e-book letöltéséhez.

Napi gondolatok a menü mellé

A diétás menük híresek arról, hogy nem elég színes az ízviláguk. Hiszen a legtöbb étrend óva int az ízfokozókkal, tartósítószerekkel dúsított pácoktól, étkezési poroktól, cukros öntetektől - jogosan. Emiatt viszont nem kell búcsút inteni a finom falatoktól, mert egy étel nem csak akkor lehet ízletes, ha az fokozott ízaromákkal van dúsítva (pld. egy gyorspác vagy leveskocka gyakorta ilyenek).

A legtöbb diéta alapja a megfelelő zöldség fogyasztása. Ezek viszont meglehetősen natúr érzést adhatnak ételeinknek, ha nem tudjuk kellően fűszerezni ezeket - természetes módon.

Egy kis segítség, hogy milyen zöldségeket mivel érdemes fűszerezni:

  • Brokkoli: majoránna, oregánó, tárkony
  • Burgonya: bazsalikom, metélőhagyma, kapor, majoránna, borsmenta, petrezselyem
  • Cékla: bazsalikom, babérlevél, kardamon, kapor, tárkony
  • Káposzta: köménymag, zellermag, kapor, tárkony
  • Kelbimbó: bazsalikom, kapor, köménymag, kakukkfű
  • Paradicsom: bazsalikom, babérlevél, petrezselyem, oregánó
  • Sárgarépa: bazsalikom, kapor, majoránna, petrezselyem, kakukkfű
  • Spenót: rozmaring, oregánó, tárkony
  • Tök: bazsalikom, kapor, oregánó
  • Uborka: bazsalikom, tárkony
  • Vöröshagyma: bazsalikom, oregánó, kakukkfű
  • Zöldbab: bazsalikom, kapor, rozmaring, kakukkfű, oregánó
  • Zöldborsó: bazsalikom, kapor, oregánó

Mi kerülendő a helyes étkezési rendszer kialakításakor?

  • Mesterséges adalékanyagok,
  • Hidrogénezett olajok,
  • Hőkezelt zsírok,
  • Tartósítószerek,
  • Ételszínezékek,
  • Ízfokozók,
  • Hozzáadott cukrok,
  • Mesterséges édesítők,
  • Koffein

Kis lépésekkel nagyon nagy eredményeket tudunk elérni. Ha száműzzük a fehér lisztes, hozzáadott cukrot tartalmazó, ízfokozókkal, mesterséges adalékanyagokkal dúsított, feldolgozott élelmiszereket és hozzávalókat, már annyi pici lépést tettünk egymás mellé, amellyel szép lassan kiformálódik az életmódváltás egyik alappillére, az étkezési szokások reformja.



OLVASS TOVÁBB! - Van még pár bejegyzésem, ami érdekelhet.
Ha van kedved, tarts velem az egészséges életvitelt bemutató utamon és kövess a facebook oldalamon illetve csoportomban.