Nem kell mindig gabona

2019.04.01

A legtöbb húsétel gabonával élt eddig a fejemben. Sült hús rizzsel, krumplival, tésztával, álgabonákkal és legtöbbször savanyúsággal vagy salátával. Nem igazán tudtam elképzelni ebédet ezek nélkül - akár gabona szemről, akár liszt formájáról beszélünk.

Szeretnék megismerni több féle táplálkozási irányzatot is, ezért azt is tesztelem, hogy lecsökkentett szénhidráttal, kevesebb fehérjével és több zsírral milyen eredmények születhetnek a diétában, testformálásban.

Eleinte nem szerettem volna ennek hangot adni, mert tapasztalatból szeretnék majd beszámolni. De mivel mindenről nyíltan írok, erről is szeretnék megosztani utam közben információkat és recepteket.

Véleményt nagyon sokszor úgy mondunk bármiről, hogy az hallott, olvasott információra alapszik, nem pedig saját, megélt, személyes megtapasztalásból. Jómagam is tanult alapokra helyeztem a táplálkozással összefüggő tudásomat és ellenkeztem a tekintetben, hogy megismerkedjek más irányzatokból eredő receptekkel, táplálkozási mintákkal. De a hozzám érkező feltett kérdésekre szeretnék nem csak tankönyvből tanultan reagálni, hanem érteni szeretném a biokémiai folyamatokat és a testem árulkodó jelzéseit.

Természetesen ez nem azt jelenti, hogy mindent, amit eddig gondoltam vagy meséltem, azt félresöpröm, szó sincs erről. Csupán beengedek az életembe még több kísérletet, alapanyagot, élelmiszert és elkészítési módot. Nem ragaszkodom az eddigi rendszerhez, hanem mély tudást szeretnék szerezni saját táplálkozásom makrotápanyag arányainak változtatásával.

Célom továbbra is finomakat :) enni. Ezért változatosságra törekszem ezután is. Rájöttem, hogy ez sok tekintetben nehéz (okosan összeállítani egy étrendet), mégis sokkal egyszerűbb mint néha gondoljuk (minden ételt el lehet készíteni úgy, hogy az alapanyagok cseréjével/elhagyásával beleillik az egyik vagy másik étkezési irányzatba).

Így az elmúlt héten nagyon sok finomságot készítettem, kicsit másképp.


Baconös, pirított gombás zöldsaláta csípős zöldpaprikával, tojással vacsorára

Hozzávalók: bacon, barna csiperke gomba, jégsaláta, zöldpaprika, kígyóuborka, tojás, só, bors

Nagyon egyszerű saláta. A bacont és a gombát együtt pirítottam, majd az egészet egy kis oliva olajjal együtt ráhalmoztam a salátára.


Grill tál reggelire

Hozzávalók: 3 vékony karika házi kolbász, hajdú grill sajt, medvehagyma, barna csiperke, főtt tojás, kígyó uborka

A kolbász karikákat serpenyőbe helyeztem, kisült zsírjukban és egy kis hozzáadott kacsa zsírban pirítottam a gombát és a medvehagymát, majd a sajtot. Tojást főztem mellé és kígyó uborkát szeleteltem. Nagyon laktató, de isteni finom energiaforrás.


Medvehagymás rántotta házi juhsajttal reggelire/vacsorára

Hozzávalók: tojás, házi kolbász, koktél paradicsom, uborka, medvehagyma, sajt, só, bors

Kacsazsíron készítettem el a rántottát, 2 házi kolbász karikát vágtam hozzá és 3 szem koktél paradicsomot, kb 50g medvehagymával. Így sütöttem készre a tojást. Mellé friss kapros juhsajtot és kígyóuborkát halmoztam.


Friss, joghurtos saláta sült kacsamellel ebédre/vacsorára

Hozzávalók: kacsazsír, kacsamell, jégsaláta, kígyóuborka, joghurt, citromhéj, fokhagyma, só, bors, kapor

Szokásos módon kacsa mellet sütöttem tepsiben. Első körben túlsütöttem :) Másodszorra már tökéletes lett. Joghurtba citromhéjat és fokhagymát reszeltem kaporral hintve, dresszingként tettem a salátára.

Frissítő és előnye, hogy nagy adag salátát lehet enni az alacsony kalória tartalma miatt.


Paradicsomos cukkini spagetti pirított gombával, kacsamellel ebédre

Hozzávalók: kacsazsír, kacsamell, cukkini, barna csiperke, fokhagyma, paradicsom, póréhagyma, fűszerek, só, bors, vaj

Paradicsomszósz: korábbi posztjaimban már bemutattam (fokhagyma, paradicsom, póréhagyma került összefőzés után turmixolásra). Cukkini spagettihez spirálozót használok. A gombát lepirítottam vajon. majd a cukkini spagettit is. Egy pici sajt még mehet a tetejére.


Kacsamell tojásos brokkoli ágyon

Hozzávalók: brokkoli, tojás, sajt, tejföl, kacsazsír, kacsamell

A brokkolit roppanósra előfőztem. Egy tepsibe bele halmoztam apróra vágva, majd rátettem főtt tojás karikákat, tejfölt és reszelt sajtot. Készre sütöttem. Mellé kacsamellet ettem, amelyet kacsazsíron sütöttem sütőben.


Sajtkrémes, füstölt mozzarellás pulykamell medvehagymás karfiolrizzsel

Hozzávalók: kacsazsír, karfiol, medvehagyma, cserpes sajtkrém, füstölt mozzarella, pulykamell, tojás

A karfiolt lereszeltem, medvehagymával együtt kacsazsíron pirítottam. A pulykát kacsa zsíron megpirítottam, majd hozzá öntöttem az elkészült mártást (tojás, sajtkrém, füstölt sajt, só és ide is került medvehagyma). Addig főztem, míg sűrű mártássá nem alakult (a tojás miatt kell is neki idő).


Rakott savanyú káposzta baconnel, darált hússal, tojással, tejföllel

Hozzávalók: savanyú káposzta, bacon, darált pulyka, tojás, sajt, tejföl, fokhagyma, só, bors

A káposztát kacsa zsíron felmelegítettem, ízesítettem fokhagymával. Azután tojást főzök. Egy tepsibe halmozom a káposztát, rá a főtt tojás szeleteket, a bacont, a darált pulykát majd egy újabb adag káposztával egy következő réteget képezek. A tetejére tejföl, majd legvégül sajt kerül.


Mascarponés álom mandulával

Hozzávalók: mascarpone, 5g protein por (kókuszos), 10 szem málna vagy erdei gyümölcs, pár szem mandula.

A mascarponét és a kiskanál protein port összekeverjük. Legjobb a kókusz ízű, egy kis kanál kókuszreszelék is mehet bele. A málna felét bele törjük, a többit rátesszük. Mandulát egészben is vagy szeletelve is lehet rá szórni. Fantasztikusan finom édesség.


A szénhidrátok alacsonyabb töltésre állítása mellett is lehet finom ételeket készíteni. A következő 90 napban szeretnék számos nagyon finom receptet kipróbálni és tesztelni azt, hogyan változik a szervezetem, a testem, fizikumom, energiaszintem. Továbbra is cél tehát finomakat főzni! :)