Snackek

Hozzávalók: lenmag, fenyőmag, makadámdió, dió, mandula (bármilyen mag lehet), aszalt szilva, szárított banán, kókuszreszelék, víz

Szeretem a turmixokat, mert végtelen lehetőséget teremtenek arra, hogy megfelelő zsírokat, fehérjéket, szénhidrátokat úgy tegyünk egy kupacba, hogy abból ne legyen nehéz étel, csak egy könnyed, néhány perc alatt elszürcsölhető smoothie. Ehhez mindig előkészülök, hiszen egy selymes és tartalmas turmixhoz kell alapanyag. Szinte minden ilyen italom...

A tojásokat keményre főzzük, majd megpucoljuk, apróra vágjuk. Hozzáadjuk a szintén apróra vágott hagymát (póréhagymát is használhatunk), sót, borsot, majonézt, mustárt, sajtot. Az egészet jól összekeverjük, olívaolajjal vagy tejföllel kicsit hígítjuk. Hűtőben kb. 1 órát pihentetjük, hogy az ízek kicsit összeérjenek. Hasábokra vágott zöldségekkel...

Az avokádót meghámozzuk, megmossuk és felkockázzuk. Kicsit összetörjük, és hozzákeverjük a tejfölt. Belereszeljük a fokhagymát, megsózzuk, megborsozzuk, és hozzáadunk néhány csepp citromlevet. Botmixerrel pépesítjük, majd néhány órára a hűtőbe tesszük.